Wednesday, December 30, 2009

Huseklepp : Sasaran Terbaru Dari Norway

Liverpool secara tradisinya mempunyai kaitan rapat dengan pemain-pemain yang berasal dari negara di utara Eropah iaitu Norway. Pemain-pemain seperti John Arne Riise serta Stig Inge Bjornebye pernah berkhidmat dengan kelab gergasi Merseyside ini. Selain daripada itu, pemain utara Eropah yang lain seperti Sami Hyypia dan Jari Litmanen dari Finland turut pernah menabur bakti di Anfield. Berita terbaru dari Norway telah menyatakan Liverpool kini berminat untuk mendapatkan seorang pemain sayap dari negara di utara Eropah tersebut. Pemain yang dimaksudkan ialah Erik Huseklepp, pemain sayap Norway yang mewakili kelab SK Brann di liga perdana Norway. Liverpool dikatakan bersedia untuk mendapatkan pemain berusia 25 tahun pada bulan Januari nanti. Penyertaan Huseklepp ke Anfield semakin hangat diperkatakan setelah Liverpool dilaporkan akan memperkuatkan bahagian tengah mereka pada bulan Januari ini.

Agen Huseklepp, Stig Lillejord pula menyatakan jika benar desas-desus yang diperkatakan ini, maka ini adalah satu perkembangan yang cukup baik buat Huseklepp. Baik kerana pada pendapat Lillejord, Liverpool merupakan kelab yang cukup ternama dan jika mereka berminat untuk mendapatkan beliau maka pemain sayap Norway ini berada di landasan yang betul untuk memperkembangkan bakatnya di Eropah. Namun menurut Lillejord, terdapat beberapa kelab lagi yang turut menyatakan minat untuk mendapatkan Huseklepp, namun Lillejord tidak memberi komen yang labih lanjut mengenai perkara tersebut. Walaupun tiada bukti sahih yang mengaitkan Liverpool dengan Huseklepp, persoalan yang timbul adalah di mana sumber kewangan yang mampu diperolehi Liverpool untuk membeli pemain sayap Norway ini?


YNWA

6 comments:

Amirul Idham said...

wing kiri ke, kanan ni?

http://liverpool-malaysia.blogspot.com/

mista said...

xknl aku

beemer said...

wing kanan amirul ..

bulussan said...

liverpool kena offload babel, voronin, degen dan dossena dulu baru leh beli player baru

aku lebih berminat pada arda turan, wing kiri yg main kat galatasaray.
fantastic statistics yg dia ada.
assist dan goal yg byk!!!
dan dia sendiri berkata berminat untuk main di liverpool!

Takiya Genji said...

ader bc profil mamat nie.. x slh aku die ni high rated gak kat sane.. tap x penah tgk lagi la mcm mane gayenye.. ader yg ckp die mmg sesuai dgn permaenan dan corak benitez.. ntah lah betul ke x.. kalo betul bli la mamat nie.. dan jgk lak smpi2 cni jd x keruan..

YNWA~

CrAyOn said...

jgn kat luar jer best.. t da beli mcm hampes... contoh mcm apa 2 lucat lucos... apatah malas nak sebut..