Sunday, December 13, 2009

BPL : Jangan Lepaskan Peluang


Dengan hampir semua pencabar Big 4 untuk musim ini mencicirkan mata semalam, peluang kembali terbuka untuk Liverpool merapatkan kedudukan pada malam ini. The Reds menyambut kedatangan skuad senapang di Anfield di kala kedua-dua pasukan sedang bergelut untuk merebut tempat untuk ke Liga Juara-Juara Eropah pada musim hadapan. Kita semua sedia maklum, setiap lawan yang akan menentang Liverpool pasti akan bergebang besar sebelum perlawanan dan skuad senapang ini juga tidak terkecuali daripadanya. Mungkin mereka mahu mengenakan tekanan psikologi ke atas Liverpool. Jika itu permainan mereka, kita jangan termakan dengan perangkap yang dirancang. Lebih baik menumpukan perhatian ketika latihan dan juga lebih focus di atas padang padang malam ini. Jika dilihat keadaan kedua-dua pasukan, sebenarnya ada sedikit masalah di dalam skuad senapang pada kali ini. Mungkin keadaan itu menimbulkan sedikit kerisauan kepada mereka menghadapi perlawanan ini. Dengan kedua-dua pasukan merehatkan beberapa pemain utama di perlawanan terakhir peringkat kumpulan Liga Juara-Juara Eropah pada pertengahan minggu lepas, perlawanan pada malam ini pasti menarik.

Berbeza dengan skuad senapang, Liverpool kini memiliki hampir kesemua pemain utama yang mampu untuk diturunkan pada malam ini. Kehadiran Torres, Gerrard, Aquilani, Benayoun, Riera, Aurelio dan Agger pasti akan memberikan skuad yang lebih mantap kepada Liverpool. Kecederaan hampir semua pemain telah pulih dan bezanya hanya pada tahap kecergasan yang dimiliki oleh mereka. Mungkin ini yang bakal menjadi penentu siapa yang bakal diturunkan pada malam ini. Setelah sekian lama kita kempunan untuk melihat gandingan Torres dan Gerrard beraksi, pada malam ini mereka berdua dijangkakan akan mengetuai barisan Liverpool untuk membolosi kubu skuad senapang. Bukan saya mahu bercakap besar, tetapi di atas kertas kita memiliki pemain yang lebih mantap berbanding skuad senapang dan ditambah dengan kehadiran kapten serta penyerang utama kita selain bermain di Anfield, Liverpool mampu untuk merencanakan kemenangan pada malam ini.Namun itu di atas kertas, jika kita alpa seperti perlawanan musim lepas yang berakhir 4-4, tidak mustahil skuad senapang ini mampu untuk melakukan kejutan. Saya amat pasti, Carragher berserta rakan-rakannya yang lain akan memastikan Arshavin serta Fabregas dikawal sepenuhnya pada malam ini. Kedua-dua perancang skuad senapang ini merupakan penggerak mereka dan Liverpool perlu memastikan mereka tidak bebas untuk merancang sebarang gerakan pada perlawanan ini. Berikut adalah barisan terkuat Liverpool untuk musim ini jika diturunkan oleh Rafa Benitez di Anfield pada malam ini :

Formasi : 4-2-3-1

Barisan Kemungkinan :

RIENA

JOHNSON AGGER CARRAGHER AURELIO

AQUILANI MASCHERANO

KUYT GERRARD BENAYOUN

TORRES


Keputusan : 2-0 kemenangan kepada Liverpool. Gol dijaringkan oleh Gerrard dan Torres.

Perlawanan akan disiarkan secara langsung di Astro ESPN Rangkaian 812

13/12/09 Jam 1155 Malam


YNWA

2 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kan bagus barisan ko die turun kan...
tapi peluang semua terlepas...

Anonymous said...

On losing again....

The players should have some decent reasons to be blamed too on losing grip...they had few chances and never took them!!