Wednesday, December 16, 2009

BPL : Shankly Mahukan Kemenangan

The Reds turun menentang Wigan a.k.a The Latics pada awal pagi ini dengan harapan untuk menamatkan badi kemerosotan prestasi yang masih belum pulih sepenuhnya. Ramai yang mengkritik persembahan Liverpool ketika menentang skuad senapang di Anfield pada hujung minggu lepas. Walau apa pun pendapat yang diberikan, itu adalah hak peribadi masing-masing. Saya masih menaruh harapan ke atas skuad Liverpool ini untuk kembali bangkit ke landasan kemenangan pada musim ini. Kenapa? Ini adalah kerana skuad Liverpool kini telah hampir kembali memiliki kesemua pemain-pemain utamanya. Sedikit masa diperlukan oleh pemain-pemain utama Liverpool untuk mengembalikan ketajaman sentuhan di atas padang. Diharapkan kita dapat memberikan persembahan terbaik di dalam tiga perlawanan selepas ini (Wigan, Portsmouth dan Wolverhampton). Saya menjangkakan gandingan Torres dan Gerrard akan kembali menunjukkan taring selepas ini. Walaupun pasukan yang dihadapi selepas ini kelihatan agak lemah, kita jangan tertipu dengan kedudukan mereka di dalam liga. Alpa ketika menentang mereka nanti maka semakin buruk padah yang akan menimpa. Kita perlu secepat mungkin untuk memastikan setiap keputusan perlawanan memihak kepada kita kerana jika masih dibuai mimpi indah, masa tidak menunggu kita untuk membuat perubahan.

Berbalik kepada perlawanan Liverpool di Anfield pada awal pagi nanti. Wigan a.k.a The Latics seperti yang kita ketahui adalah merupakan adalah antara lawan di liga perdana yang cukup liat untuk ditewaskan. Mereka kini yang diterajui oleh seorang lagi pengurus Sepanyol di liga perdana iaitu Roberto Martinez telah berjaya memperbaiki prestasi mereka selepas dibelasah 9-1 oleh pasukan dari London iaitu spur beberapa minggu yang lepas. Martinez menjangkakan Liverpool akan kembali mengisi slot Liga Juara-Juara Eropah pada musim depan kerana barisan pemain yang dimiliki cukup berkualiti untuk bersaing di peringkat domestik dan juga eropah. Namun pada awal pagi ini Martinez berharap akan dapat mengekploitasi krisis yang sedang dihadapi oleh skuad The Reds. Kapten Gerrard dan rakan-rakan harus berwaspada pemain-pemain Wigan seperti N’Zogbia, Scharner, Koumas dan juga penyerang utama mereka Rodallega. Jika diberi ruang, maka mereka mampu memudaratkan Liverpool.

Liverpool seperti yang saya katakan, hampir memiliki kesemua pemain-pemain utama yang mengalami kecederaan sebelum ini. Kecuali sedikit kecederaan ringan yang dialami oleh Mascherano dan Johnson, mereka dilaporkan bakal cergas sepenuhnya untuk turun pada awal pagi nanti. Jika gagal pulih sepenuhnya maka sedikit perubahan bakal dilakukan dengan Aquilani kini bersedia untuk diturunkan di bahagian tengah dan Skrtel akan beraksi di pertahanan tengah bersama-sama Agger dengan Carragher bermain di pertahanan kanan. Kapten Fantastik Gerrard dan penyerang utama Fernando Torres akan dijangka akan mengetuai skuad Liverpool pada awal pagi ini untuk menggempur kubu Wigan berhabis-habisan. Jika dilihat di atas kertas, tiada sebab untuk Liverpool mencicirkan mata pada awal pagi ini. Namun itu hanya di atas kertas, kemenangan hanya boleh dimiliki Liverpool pada awal pagi ini jika mampu mempamerkan prestasi terbaik di atas padang. Pada awal pagi ini juga Liverpool akan menyambut ulang tahun ke 50 memperingati perlawanan pertama pengurus lagenda Bill Shankly di Anfield. Oleh itu diharapkan kemenangan bakal dihadiahkan oleh pemain-pemain Liverpool sempena majlis ulang tahun ini. Kemenangan pasti akan lebih bermakna di dalam perlawanan menentang skuad The Latics ini. Berikut adalah barisan kemungkinan pemain-pemain yang akan diturunkan di Anfield pada awal pagi ini :

Formasi : 4-2-3-1

Barisan Kemungkinan :

RIENA

JOHNSON AGGER CARRAGHER AURELIO

AQUILANI MASCHERANO

KUYT GERRARD BENAYOUN

TORRES


Keputusan : 2-0 kemenangan kepada Liverpool. Gol dijaringkan oleh Gerrard dan Torres.

Perlawanan akan disiarkan secara langsung di Astro ESPN Rangkaian 812

17/12/09 Jam 0355 Pagi


YNWA

4 comments:

Firol said...

jangkaan gua, LUcas tetap pilihan Rafa...

apis.. said...

hahaha..
e2 semestinya..
perkara wajib 2..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

hehehehe...

Pert Doherty said...

Yeeeaaaaaaahhhh!!!

BERJAYA!!

berkat awal muharam!!!

hehehehe