Wednesday, April 15, 2009

Hampir-Hampir Runtuh!

Sekalung tahniah saya ucapkan kepada pemain-pemain Liverpool yang berjuang habis-habisan di Jambatan Runtuh awal pagi tadi. Kita akur dengan keputusan ini. Walaupun tewas secara agregat, TIADA pasukan di dalam Liga Perdana Inggeris yang mampu menyaingi semangat juang Liverpool. Walaupun dikatakan tiada harapan lagi untuk ke separuh akhir Liga Juara-Juara Eropah, Liverpool membuktikan sebaliknya.

Keputusan 4-4 di atas kertas kelihatan tidak adil untuk kita semua setelah Liverpool mendahului 2-0 dan 4-3, kita hampir berjaya meruntuhkan Jambatan mereka. Dengan ketiadaan Kapitan Gerrard yang jelas disimpan untuk perlawanan menentang pasukan senapang di Anfield Selasa depan, sedikit sebanyak mempengaruhi permainan Liverpool. Tindakan bijak Rafa memandangkan kita lebih memerlukan Gerrard di Liga Perdana Inggeris.

Dengan mengeluarkan Mascherano, Arbeloa dan Torres di separuh kedua, tumpuan Rafa adalah jelas kepada Liga Perdana Inggeris. Mungkin bagi Rafa, peluang tahun ini adalah yang terbaik untuk mencabar Liga Perdana Inggeris. Pencaturan yang beliau lakukan pada perlawanan ini iaitu melakukan serangan di hujung perlawanan menyebabkan pertahanan kita agak goyah di saat-saat akhir dan perlawanan berkesudahan 4-4 (2-0 kepada Liverpool di separuh masa pertama).

Saya tidak mahu mengulas lanjut kerana kita tidak harus berfikiran negatif dari perlawanan ini, walaupun tewas secara agregat tapi kita telah membuktikan memang sukar untuk menjinakkan Liverpool di pentas eropah walaupun tanpa kehadiran Kapitan Gerrard. Apapun, anda perlu berbangga kerana menjadi salah seorang penyokong skuad Sang Merah ini. Masih ada satu lagi peperangan untuk kita harungi, skuad senapang anda bersiap sedialah.


YNWA

P.S : Dalam Kenangan Kepada 96 Peminat Yang Terkorban Di Tragedi Hillsborough 89'

6 comments:

@r zh@r said...

bro...jom exchange link...

beemer said...

ok ... wa dah add your link bro ..
tq n feel free to leave your comment here .. will do the same on your blog ..

YNWA

ateng said...

yaaa...liverpool KUAT!!

Firol said...

LIVERPOOL memang best..form buat aku teruja,tewas tak beerti berakhir..tumpuan pada BPL..sebab idaman sekian lama

Firol said...

Aku sedang mengumpul geng Liverpool dalam dunia Blog...

beemer said...

bro ateng n firol ..
tq for following n adding liverpool-malaya ..
nanti wa add your blog ..
jom ramaikan bloggers liverpool ...
susah nak tgk liverpool klh season ni .. tak sampai 5 kali rasanye ... hehehe ...


YNWA