Monday, April 13, 2009

Saya Tidak Faham

Apa maksudnya? Saya tak faham apa yang dituturkan oleh beliau mungkin kerana loghat inggerisnya yang terlalu pekat. Ianya menyukarkan saya untuk memahami apa yang beliau katakan mengenai Liverpool. Ringkas tapi dalam maksudnya kata-kata pengurus Liverpool, Rafael Benitez apabila ditanya mengenai pengurus manyoo itu.

Kelakar juga bila membaca itu jawapannya dari seorang pengurus yang berkaliber seperti beliau. Nampaknya jika di musim-musim sebelum ini, pengurus manyoo itu memang suka bermain psikologi dengan pencabar pasukannya. Tapi musim ini, beliau bertemu dengan lawannya. Setiap serangan psikologi dari beliau pasti akan ada serangan balas daripada Rafeal Benitez.

Bak kata Rafa, kalau ada pihak yang bercakap banyak mengenai Liverpool lebih daripada pasukan mereka sendiri, pasti ada sesuatu yang tidak kena, samada mereka takut atau risau dengan peningkatan Liverpool yang semakin ketara sejak kebelakangan ini.

Kepada sesiapa yang berhajat untuk bermain perang psikologi dengan Liverpool, lebih baik anda fikir banyak kali sebelum memulakannya. Ini kerana anda pasti meyesal apabila berhadapan dengan pengurus Liverpool ini. Nasihat saya, lebih baik biarkan bolasepak yang bercakap di tengah padang.

 

YNWA

No comments: