Sunday, April 12, 2009

Agger : Masa Depan Belum Pasti

Masih belum pasti lagi nampaknya masa depan pertahanan tengah Liverpool, Daniel Agger. Setelah memberikan persembahan yang baik pada perlawanan Liga Perdana Inggeris menentang Blackburn di Anfield malam tadi dan menjaringkan salah satu daripada 4 jaringan Liverpool, nampaknya masih ada yang tidak kena dengan perjalanan perbincangan kontrak baru beliau.

Agger mengakui "hatinya" masih milik Liverpool dan masih mahu menyumbangkan tenaga kepada kelab ini. Menurut beliau, senang hati bila mendengar pengurus Liverpool, Rafael Benitez menyatakan khidmatnya masih diperlukan. Tetapi itu adalah cakap-cakap di akhbar. Bagi Agger yang penting adalah yang berlaku di sebalik tabir menerusi perbincangannya dengan pihak pengurusan Liverpool. Ianya sulit dan Agger tidak mahu membincangkannya secara terbuka.

Agger turut menyatakan sekarang adalah masanya untuk beliau bermain sepenuh masa dan ianya penting untuk masa depannya. Perbincangan kontrak masih belum berakhir dan Agger masih menunggu jawapan yang belum pasti. Beliau berharap musim depan beliau masih bersama-sama Liverpool setelah mengharungi musim ini dengan kecederaan yang menyebabkan beliau hilang tempat di kesebelasan utama Liverpool.

Yang saya pasti gandingan Agger-Skrtel merupakan masa depan Liverpool, dua pemain muda yang berbakat dan ramai peminat yang mahu kedua-duanya terus kekal di Liverpool. Diharap pengurusan Liverpool dapat melakukan sesuatu untuk mengelakkan kita daripada terlepas permata yang berharga ini.


YNWA

No comments: