Sunday, May 17, 2009

Alonso : Liverpool Selamanya

Saya tidak pasti samada akan-rakan peminat semua sudah bosan dengan permainan teka-teki serta spekulasi mengenai kedudukan salah seorang jeneral padang Liverpool, Xabi Alonso pada musim depan. Terlalu banyak desas-desus mengenai beliau samada di media serta internet semenjak kebelakangan ini. Malah saya serta rakan-rakan blogger yang lain telah banyak mengulas mengenai perkara ini. Yang pasti, kita semua mahu Alonso kekal di Liverpool. Berita terbaru, Alonso telah mengeluarkan kenyataan di media mengenai kedudukan beliau di Anfield. Alonso masih komited dengan Liverpool dan masih mahu menabur bakti di Anfield di musim depan iaitu musim keenam beliau bersama-sama Liverpool. Malah beliau tidak mahu lagi dijadikan umpan oleh Rafa untuk mendapatkan pemain baru sepertimana yang berlaku pada musim lepas. Berikut adalah kenyataan dari Alonso yang dipetik dari soccernet.com :

"Time flies. I have already been here for five years, and it has gone so fast.
"There have been ups and downs, but I have tried to enjoy and learn from every situation. I have developed into a much better player and person.
"A lot of things have changed for me during my time here and now I am looking forward to my sixth season as a Liverpool player.''
The Spain international said: "I have seen this kind of situation so many times in my career. It is just rumours and you can't be talking about them because there is nothing more than this so far.
"It is more important at this time to think of how we can be even better and this means keeping the good basis that we have settled on this season and by trying to go a little bit further.
"And we need to start taking three points from games when we are not at our best, this will make a big difference at the end of a season.''
Alonso has been heralded as one of the Reds' best players this season by fans and pundits alike.
He added: "It has been a complete season for me.
"I have felt good and feel I have been playing well, too. I have been very happy and want to carry that through our final few games of the campaign.
"I finished last season well and was able to continue that with Spain at Euro 2008. That continued into this season and I feel I have been at a very good level for about 12 or so months now.
"Now I have to try to carry that on into next season. It's not about what you have done, but what you have to do.''

Saya percaya yang Alonso akan tetap kekal di Liverpool walaupun kedudukan beliau yang dikatakan akan terjejas dengan kehadiran Gareth Barry di bahagian tengah Liverpool. Barry merupakan pelengkap kepada bahagian tengah Liverpool dan beliau akan memberikan lebih pilihan kepada Rafa untuk merencanakan sebarang taktikal yang melibatkan bahagian tengah Liverpool dikala berhadapan dengan masalah kecederaan, penggantungan serta jadual antarabangsa pemain. Kita mahu melangkah ke hadapan dan persoalannya kenapa perlu dikorbankan sesuatu yang telah lengkap kepada corak permainan Liverpool? Tepuk dada, tanyalah selera.


YNWA

3 comments:

Firol said...

Cukup le spekulasi apa pun..harap no 14 kekal kat Anfield, untuk kit hitam baru ni Alonso dijadikan model, tanda kekal lah tu

Tengah merupakan nadi pasukan, Alonso memang takdirnya menjadi nadi Liverpool

Gerrard pun anggap Alonso pemain hebat dan susah nak kawal..ni kan pulak KOP

beemer said...

hopefully kit hitam baru tu akan membawa tuah kepada Alonso ..
sedih jugak bila pemain yang cukup komited kepada Liverpool ini dijadikan sasaran spekulasi ..
Kepada Alonso ... Kami Semua Bersama-Sama Anda ...

blassom said...

smlm kita tngok,pada awal game punya la bosan smpai tertido dibuat nyer...elok alonso msuk baru la menarik skit...menarik bnyk la...