Friday, February 12, 2010

Gerrard : Kapitan Kuasa Dua

Nampaknya Liverpool kini telah mempunyai pengganti yang sesuai untuk kaptennya Steven Gerrard apabila beliau bersara nanti. Siapakah yang mampu menggantikan Gerrard? Jawapannya adalah klon Steven Gerrard yang dihasilkan oleh Muzium Madame Tussauds yang berpengkalan di London. Masalahnya hanya satu iaitu, Steven Gerrard klon ini diperbuat daripada lilin dan mungkin akan cair dengan tekanan di liga perdana inggeris. Jika benar Liverpool mempunyai dua orang Steven Gerrard, maka ianya pasti akan menggembirakan semua peminat The Reds. Patung lilin Gerrard ini sebenarnya adalah untuk pameran di Muzium Madame Tussauds di London. Berikut adalah beberapa fakta menarik mengenai penghasilan patung lilin Gerrard ini :

Patung lilin ini dipersembahkan untuk tonton umum di Anfield sebleum dibawa untuk dipamerkan di Muzium Madame Tussauds di London.

Pengukir menggunakan 300 ukuran tepat daripada badan Gerrard berserta dengan katalog-katalog bergambar sebagai rujukan di dalam pembuatan patung lilin ini.

Patung lilin Gerrard mengambil masa empat bulan untuk disiapkan dan menelan belanja sebanyak 150 ribu pound secara keseluruhan.

Kasut dan kit Liverpool untuk patung lilin ini adalah daripada sumbangan Gerrard dan bukannya diperbuat daripada lilin.

Gerrard meluangkan masa selama lima minit untuk memeriksa patung ini ketika dipersembahkan di Anfield dan beliau sempat memperbetulkan rambut pada patung lilin ini.

Amat jarang patung lilin Madame Tussauds dipersembahkan kepada umum di luar London, disebabkan jadual ketat Gerrard, pihak muzium telah membawa patung lilin ini ke Anfield.

Pihak Madame Tussauds berharap patung lilin Gerrrad ini mampu menjadi tarikan kepada pengunjung menjelang Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan pada bulan Jun nanti.

Patung lilin Gerrard ini akan diletakkan bersama-sama patung-patung pemain bolasepak England yang lain di Madame Tussauds London.


YNWA

2 comments:

Sari Dahlia said...

suka gerrad...sampai bila2.

beemer said...

terbaek gerrard!