Saturday, May 30, 2009

Torres : Piala Akan Dimiliki Liverpool

Tidak dinafikan berita yang kita semua terima semalam amatlah menggembirakan kita semua sebagai peminat Liverpool. Penyerang utama Liverpool, Fernando Torres a.k.a El Nino telah bersetuju untuk menyambung kontrak dengan Liverpool sehingga tahun 2013. Berita yang dinantikan oleh kita semua ini selepas Kapitan Gerrard turut menyambung kontrak sebelum ini membuktikan Liverpool amat serius di dalam perebutan kejuaraan Liga Perdana Perdana musim depan. Kontrak terbaru Torres ini juga akan menghalang pemangsa-pemangsa di luar sana menyambar Torres daripada Liverpool seperti yang pernah cuba dilakukan oleh Man City dengan tawaran 50 juta pound. Torres telah memberitahu ikatan yang luar biasa yang terjalin antara beliau dengan Liverpool merupakan punca utama beliau bersetuju untuk menyambung kontrak baru yang disertai dengan imbuhan tambahan yang lebih baik. Torres telah bersetuju untuk menurunkan tandatangan ke atas kontrak baru yang dilaporkan lebih daripada 100 ribu pound seminggu. Liverpool telah menunaikan janji ini kepada Torres sewaktu beliau mula-mula menyertai kelab pada tahun 2007. Selepas meninggalkan Atletico Madrid untuk ke Anfield pada ketika itu beliau telah diberitahu oleh pengurusan Liverpool yang sebarang kemajuan di dalam permainan beliau akan diberi ganjaran oleh kelab dan selepas menjaringkan 50 gol selepas dua musim di Liverpool, kenaikan gaji untuk beliau adalah sesuatu yang tepat berdasarkan kedudukan Torres sebagai salah seorang penyerang terbaik dunia. Kontrak baru Torres ini juga menyatakan terdapat klausa yang membolehkan Torres secara automatik menyambung kontraknya ke tahun 2014 jika beliau mahu.

Setelah bersetuju dengan kontrak baru ini, Torres telah menyatakan beliau masih ingin kekal di Anfield dan mahu memenangi trofi bersama-sama The Reds. Menurut Torres perbincangan kontrak beliau dengan Liverpool amat positif dan ianya hasil daripada kerja keras selama dua musim. Torres merupakan bintang terbaru Liverpool yang telah menyatakan komitmen kepada kelab sepertimana yang dikehendaki oleh pengurus, Rafael Benitez untuk mengelakkan mereka daripada diumpan oleh pemangsa-pemangsa yang akan berkeliaran sewaktu musim perpindahan nanti. Dengan Gerrard, Kuyt dan Agger yang telah bersetuju untuk menyambung kontrak dengan Liverpool dan Agger dijangka pemain pertama yang akan menurunkan tandatangan ke atas kontrak baru selepas mewakili Denmark di perlawanan kelayakan Piala Dunia menentang Sweden pada hujung minggu ini.

Manakala Pengurus Liverpool, Rafael Benitez telah menyatakan kerja-kerja di sebalik tabir pasukan Liverpool telah menunjukkan mereka sekarang sedang menuju ke arah yang betul. Menurut Rafa Liverpool telah menunjukkan peningkatan yang ketara pada musim ini dan ianya pasti akan diteruskan ke satu peringkat yang lebih baik. Persetujuan pemain-pemain kesebelasan utama Liverpool untuk jangka panjang ini pasti akan membolehkan kelab bergerak ke depan dengan penuh keyakinan. Ianya satu mesej yang positif untuk semua yang terlibat dengan Liverpool, tambah Rafa lagi. Mengenai Torres, Rafa berkata beliau adalah antara penyerang terbaik buat masa sekarang dan pada umur yang masih muda, Torres akan bertambah baik dan menjaringkan lebih banyak gol untuk Liverpool. Dengan setiap kelab gergasi yang impikan khidmat beliau dan Torres masih komited dengan Liverpool, ianya menunjukkan beliau begitu mahukan kejayaan bersama-sama Liverpool. Beliau mempunyai bakat yang begitu istimewa tetapi masih mahu memperbaiki permainannya di setiap peluang yang ada.

Dengan Torres yang dilaporkan telah berkahwin dengan teman wanitanya, berita yang pasti akan menambahkan lagi kegembiraan Torres dan ianya pasti akan dikongsi oleh semua yang terlibat dengan Liverpool. Saya berharap dengan kontrak baru ini, Torres akan dapat meneruskan kesinambungan gandingan Torres – Gerrard pada musim depan dan membawa pulang trofi Liga Perdana Inggeris ke Anfield yang telah lama kita nanti. Dan saya amat pasti, Torres akan lebih cemerlang di masa hadapan untuk Liverpool dan rasanya kontrak baru akan ditawarkan kepada beliau lagi sebelum tahun 2013. Kepada Torres, anda berada di kelab yang tepat dan ayuh bersama-sama kita berusaha membawa kejayaan buat Liverpool!


YNWA

4 comments:

Anonymous said...

team ksayangan kite skrgni tggl nk crik owner baru je...n sponsor baru gak...
BERAMBUS KALIAN DR ANFIELD...
FUCK AMERICANS N CARLS!!!!!!!


WALK ON....WALK ON..WALK ONNN..WIF HOPES IN UR HEART


afiq_trulyREDZ


YNWA

beemer said...

betui ka? dengaq kata 2 ekor amerika tu dpt extend loan diaorg ...

blassom said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

ak wt rumors sdri je bro beemer hahaha...
tp meh la berdoa smoga americans n arak bangkai 2 blah dr anfield cpt..

afiq_trulyREDZ


YNWA