Tuesday, May 12, 2009

Gerrard - Torres : Gandingan Masa Depan Liverpool

Saya bersetuju dengan Kapitan Gerrard apabila beliau menyatakan pandangan beliau tentang musim perpindahan dan juga gandingan beliau dengan Torres. Menurut Gerrard, Skuad Liverpool yang ada sekarang cukup mantap untuk memberikan cabaran musim depan dan ianya hanya memerlukan beberapa perubahan minimum untuk mengelakkan keserasian yang diperolehi musim ini tergugat. Dalam hal in Gerrard menyatakan Liverpool hanya menambah 2 pemain baru ke dalam skuad yang sedia ada. Saya sependapat dengan beliau, hanya perubahan kecil sahaja yang diperlukan di Liverpool dan harapan saya agar pemain bertaraf dunia boleh dibawa masuk ke Liverpool dan terbukti boleh beraksi untuk kesebelasan utama.

Gerrard juga telah memberikan amaran kepada manyoo, Liverpool akan memberikan cabaran lebih hebat pada musim depan jika beliau dan Torres tidak dibelenggu oleh masalah kecergasan serta kecederaan. Gandingan Gerrard-Torres hanya bermula bersama-sama di dalam 13 perlawanan sahaja musim ini tetapi telah menghasilkan 16 jaringan di antara mereka. Bukanlah mengatakan Liverpool hanya bergantung kepada gandingan Gerrard-Torres kerana terdapat pemain kain seperti Kuyt dan Benayoun yang turut menyumbang gol buat Liverpool. Tetapi secara psikologi, jika mereka berdua hadir di dalam skuad Liverpool, ianya pasti akan mengundang rasa gerun kepada pihak lawan. Ianya pasti akan membuatkan pihak lawan memberikan perhatian kepada mereka dan peluang akan turut terbuka kepada pemain lain untuk membuat jaringan. Kepada yang suka mengkritik, pasukan-pasukan lain turut ada bintang mereka sendiri yang pasti akan memberikan kelebihan dalam memburu kemenangan. Ianya hakikat dan bukan omongan kosong dari saya semata-mata.

Menurut Gerrard lagi, bukan beliau sombong tetapi kehadiran beliau dan Torres akan membolehkan seluruh skuad Liverpool beraksi dengan lebih yakin untuk memburu kemenangan. Mereka berdua agak kecewa kerana peluang mereka berdua untuk bermain bersama-sama agak terhad musim ini berikutan masalah kecergasan dan kecederaa yang membelenggu mereka berdua. Jika tidak, pasti skrip liga musim ini akan berlainan ceritanya. Gerrard turut memberikan kredit untuk Torres dengan menyatakan beliau adalah antara penyerang terbaik dunia dan kehadiran beliau di Liverpool amat diperlukan oleh rakan sepasukan dan juga para peminat. Amat mengecewakan apabila beliau tidak dapat beraksi di kesebelasan utama Liverpool. Mark Noble, pemain tengah Skuad Tukul Besi juga memuji Gerrard dan beliau percaya Gerrard akan memenangi Liga Perdana Inggeris satu hari nanti dengan satu-satunya pasukan yang menggambarkan Gerrard yang sebenarnya iaitu Liverpool. Dan Noble turut berkata, jika beliau boleh beraksi hampir sama dengan Gerrard, ianya merupakan sesuatu yang cukup memuaskan hati beliau. Semakin banyak penghargaan serta pujian yang diberikan kepada Gerrard dan beliau memang layak untuknya.



YNWA

3 comments:

Firol said...

Ye..tapi tup-tup yang dapat Gigs.. Gerrard lebih layak untuk anugerah tahun ni....

Anonymous said...

nk wtcmne bro....
smue FA 2 BIAS MANUER...


afiq_trulyREDZ

beemer said...

siap sedia sume team EPL musim depan ..
Gerrard-Torres akan bom gol korang sume ...