Wednesday, October 28, 2009

LFC : Suatu Petang Di Anfield Road

Di suatu petang yang tenang di Anfield Road, kelihatan dua orang personaliti yang cukup sinonim dengan Liverpool FC. Mereka adalah pemain dan pegurus lagenda Liverpool iaitu Kenny Dalglish dan penyerang utama Liverpool Fernando Torres. Mereka kelihatan amat ceria pada petang tersebut. Mungkin masih gembira dengan kemenangan Liverpool ke atas musuh tradisi syaitan merah pada hari Ahad yang lepas. Mereka berdua sebenarnya sedang menghadiri satu sesi bergambar untuk sebuah akhbar terkemuka di London, yang mana Anfield Road telah dipilih lokasi untuk sesi bergambar tersebut. Di dalam kesibukan bergambar itu, kedua-dua personaliti ini sempat bertukar-tukar pendapat mengenai kedudukan Liverpool sekarang ini. Berikut adalah rakaman perbualan mereka pada petang tersebut :

Kenny : “Waaa nampak ceria aja ari ni Nino?”
Torres : “Mesti la King, wa punya hepi tak abis-abis lagi ni. Hehehe!”
Kenny : “Hepi? Masih sambung gumbira menang game hari Ahad aritu ka?”
Torres : “Yup. Memang hepi tak abis lagi ni. Tak caya try tanya fans. Wa berani cakap suma masih senyum tak abis-abis lagi ni. Hehehe!” sambil meneruskan senyuman beliau.
Kenny : “Lama betul hepi dah nak masuk tiga hari kita menang kat Anfield aritu.”
Torres : “Mesti la King, Bukan selalu nak rasa camni. Lagipun kita menang dengan team kunun2nya kuat. Wa ada baca gak sebelum game, macam-macam caci maki yang diaorang tulis, siap ada yang tahap pemikiran orang utan cakap Liverpool akan kena belasah 8-0.”
Kenny : “Biasa la fans syaitan merah. Memang camtu mentaliti diaorang. Cakap main suka ati mulut busuk diaorang aja. Pikir guna kepala lutut agaknya.”
Torres : “Tapi kita dah buktikan Liverpool mampu menang game tu. Senyap sunyi gelap masa depan fans setan merah. Tu la cakap guna otak la lain kali. Punya la berlagak sebelum game.”
Kenny : “Lantak pi kat diaorang la Nino. Baling bola dan belon atas padang macam sarkas, mungkin fans diaorang ni peminat sarkas tegar kot. Mungkin selalu tengok player dan manager diaorang buat sarkas kat atas padang.”
Torres : “Mungkin betul jugak tu King, sebab selalu sangat diaorang main sarkas ada la peluang untuk wa score sebijik dalam game tu. Hehehe!”

Sedang sibuk make up artist membuat persediaan ke atas mereka, tiba-tiba Kenny mengajukan soalan,
Kenny : “Eh bukan ker game vs syaitan merah sebelum ni ko ada score kan Nino?”
Torres : “Betul2 wa ada score game away musim lepas masa kita belasah diorang 4-1. Menangis tak berlagu time tu. Macam2 kuar time tu King, siap nak belasah kita kununnya nak balas dendam la.”
Kenny : “Oh yer ke? Angin kus-kus betul diaorang yer. Hehehe!”
Torres : “Mamber2 dalam team termasuk big boss Rafa tak amik pot sangat pasal diaorang. Kita tumpukan pada game kita aja, itu lebih penting King.”
Kenny : “Betul tu betul, apa orang mau kata, lantak la diaorang. Bagi kita lawan dulu atas padang pastu baru gebang. Hehehe!”
Torres : “Musim masih panjang dan game banyak lagi. Perjuangan kita masih belum selesai.”

Kemudian kedua-dua personaliti ini keluar ke Anfield Road untuk sesi bergambar dengan jurugambar akhbar terbabit.
Kenny : “Ko main tak game vs skuad senapang dalam Carling Cup nanti Nino?”
Torres : “Tak kot King, big boss suruh rehat, fitness pun belum 100% lagi. Big boss nak pastikan wa fully fit dan ready untuk game dengan Fulham Sabtu nanti.”
Kenny : “Sapa lagi yang tak fit Nino?”
Torres : “Wa dengar banyak yang main game lawan syaitan merah tu akan direhatkan termasuklah Gerrard dan Johnson.”
Kenny : “Abis tu sapa yang turun nanti Nino?”
Torres : “Budak–budak muda kita kot King. Tapi rasanya ada la player senior kita yang terlibat seperti Dossena dan juga Babel.”
Kenny : “Wa nak tengok si Martin Kelly tu main game tu la Nino. Bagus betul prospek masa depan mamat ni.”
Torres : “Mungkin dia ada kalu dah ok daripada kecederaan aritu.”
Kenny : “Kita tengak apa percaturan Rafa ari Rabu nanti Nino.”

Selepas tamatnya perbualan tersebut, kedua-dua personaliti Liverpool ini meneruskan sesi bergambar sehingga hari menggamit senja. Banyak juga gambar yang diambil, letih dibuatnya mereka berdua. Untuk menghilangkan rasa letih tersebut, Kenny telah mengajak Torres melayan Koteow Kerang Anfield Road yang dikendalikan oleh salah peminat Liverpool yang berasal dari Penang tapi sudah lama menjalankan business di Merseyside iaitu Udin Jambul. Memang best pekena Koteow Kerang dan Air Kelapa di kala kesejukan senja semakin menghimpit penghuni kota Merseyside.

*Hanya sekadar imaginasi penulis, Kenny dan Torres tidak terbabit di dalam mana-mana dialog di atas. Sekadar hiburan buat rakan-rakan peminat.


YNWA

6 comments:

Anonymous said...

bukan main lagi imiginasi ko bro beem....hahahaha....
nice bro...hehehe

~~WALK ON~~


YNWA

afiq_trulyREDZ

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

liverpool tak kan mati dalam diri ini walau ape pon...

ms.hafiz said...

hahaha...
cakap melayu eh king ngan nino...
tersenyum aku baca tulisan lu bro..
semangat2!!!!!

beemer said...

afiq ..
tetiba dtg idea bila tgk gambo tuh .. hehe!

YNWA

beemer said...

meniti senja ..
always REDS bro ..

beemer said...

hafiz ..
king n nino versi melayu la bro .. hahaha!