Wednesday, October 14, 2009

Klose : Berminat Ke Anfield

Penyerang Bayern Munich dan juga skuad antarabangsa Jerman, Miroslav Klose menyatakan beliau hanya berminat dengan dua pasukan luar daripada Jerman jika beliau membuat keputusan untuk berpindah daripada gergasi Bundesliga tersebut. Pasukan yang beliau maksudkan ialah pasukan Serie A Inter Milan dan juga kelab gergasi Liga Perdana Inggeris iaitu Liverpool. Menurut penyerang berusia 31 tahun ini, jika beliau menyertai Inter, beliau berpeluang untuk menyertai bekas rakan sepasukan beliau di sana iaitu Lucio. Namun menurut Klose, beliau kini gembira di Bayern dan masih mahu berbakti kepada gergasi Bundesliga itu. Tambah Klose adalah perkara normal di peringkat Eropah terdapat banyak kelab yang bermain di peringkat tertinggi dan menjadi minat beliau utnuk mengikuti perkembangan kelab-kelab seperti Inter Milan dan juga Liverpool. Klose berminat dengan Inter kerana mahu bermain di bawah jurulatih seperti Jose Mourinho dan Liverpool pula disebabkan pasukan itu sentiasa bersaing dengan di kelompok pasukan terbaik di peringkat domestik dan juga Eropah.

Kita amat berbesar hati apabila membaca kenyataan dari penyerang antarabangsa Jerman ini. Beliau merupakan antara penyerang terbaik di Eropah dan pendapat beliau telah membuktikan bahawa Liverpool bukanlah pasukan kerdil di peringkat Eropah. Dengan tradisi serta kejayaan demi kejayaan yang dicapai oleh Liverpool maka tidak menghairankan pasukan kita ini mampu menarik perhatian pemain-pemain terbaik dunia. Ditambah lagi dengan kumpulan peminat yang cukup setia serta sentiasa bersama-sama pasukan tidak kira menang atau kalah, faktor ini pasti akan memberikan kelebihan untuk Liverpool mendapatkan pemain-pemain seperti Klose. Bagi saya, jika beliau benar-benar berminat dan boleh diperolehi dengan harga yang munasabah dengan usianya, tidak salah untuk kita mendapatkan pemain antarabangsa Jerman ini. Mungkin beliau agak berusia, tetapi kita harus ingat walaupun berusia, Klose kaya dengan pengalaman bermain bolasepak di peringkat domestik, Eropah dan juga dunia.


YNWA

8 comments:

aremierulez/Amirul said...

kalau klose dtg liverpool...
2 striker berbadan sasa dan tinggi ada kat depan...

terkencing terkincit dlm seluar la defend lawan...

mana la tau kan, raja faisal beli liverpool...
pulak bayern pun tgh tak menentu skang ni...
boleh rembat lahm sekali...

hehehe...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ok la...
tapi dah tua...
tapi still ok dari voronin kan...
hehehehe...

beemer said...

amirul ...
mmg sasa mamat klose ni ..
kalu putera faisal beli liverpool ..
klose akan dibeli pakej bersama2 lahm .. hehehe!

beemer said...

meniti senja ..
voronin? tak dapek wa nak compare dgn klose .. hehe!

INDRA QIRANA said...

tak per da tua pon ok pasal aset terpenting dia adalah kepala dia...tandukan dia mantap...

dari Lucas yang muda belia tapi main mcm dah umur 35 tahun hu!

Firol said...

boleh main lagi mamat ni...kalau betul ok jgk...

dapat 2 3 ahun jadiklah

beemer said...

bro indra ..
mmg power heading mamat ni ...
tak dpt nak compare dgn luncas .. hehe!

beemer said...

bro firol ..
klose masih pemain yang bagus ..
byk dok bench kat bayern skrng ni ..