Tuesday, September 29, 2009

UCL : Torres - Gerrard Ancaman La Viola

Setelah menewaskan Hull 6-1 pada hari Sabtu yang lepas, Liverpool kembali ke persaingan Eropah pada awal pagi nanti. Liverpool akan bertandang ke Itali bagi menghadapi ACF Fiorentina di dalam perlawanan kedua peringkat kumpulan Liga Juara-Juara Eropah. Perlawanan di Stadium Artemio Franchi, Florence pasti akan lebih sengit buat skuad The Reds ini. Kemenangan ke atas Hull telah melonjakkan Liverpool ke tangga ketiga Liga Perdana Inggeris namun Fiorentina juga tidak kurang hebatnya di Serie A. Mereka telah berjaya menewaskan Livorno 1-0 untuk menduduki tempat ketiga di Serie A sekarang ini. Skuad Liverpool pada kali ini tidak akan dibarisi oleh Mascherano dan juga Benayoun kerana kedua-duanya dilaporkan tidak cergas sepenuhnya untuk bermain pada perlawanan menentang skuad La Viola ini. Peluang akan terbuka untuk pemain-pemain seprti Riera dan Babel untuk beraksi pada perlawanan ini. Kedua-dua mereka telah menunjukkan permainan yang baik semasa menentang Hull sebelum ini. Saya menjangkakan Liverpool akan menghadapi sedikit masalah di bahagian tengah kerana kehilangan Mascherano dan juga Benayoun. Pada perlawanan ini, kita memerlukan kapitan Gerrard berada pada tahap terbaik untuk mengemudi bahagian tengah Liverpool kerana saya amat pasti Lucas akan hanya lebih membantu bahagian pertahanan Liverpool yang agak goyah. Kita juga mengharapkan Torres untuk meneruskan kecemerlangan beliau di hadapan pintu lawan kerana prestasi penyerang utama Liverpool ini cukup mantap buat masa ini. Saya jugak mahukan Dirk Kuyt sedaya upaya membantu Gerrard dan Torres di dalam usaha mencari gol pada awal pagi nanti. Kita semua tahu Kuyt adalah antara pemain kesebelasan utama Liverpool yang mempunyai rekod jaringan yang cukup baik di Liga Juara-Juara Eropah.

Perkara yang tidak pernah saya lupakan setiap kali mengulas mengenai persediaan Liverpool sebelum perlawanan adalah mengenai kebimbangan terhadap barisan pertahanan kita yang goyah. Walaupun Rafa telah memberitahu beliau tidak risau akan masalah kebocoran pintu gol Liverpool ini kerana barisan serangan Liverpool cukup berbisa untuk menjaringkan gol. Namun harus saya tekankan di sini, Fiorentina amat mantap di barisan pertahanan dan mereka masih belum bolos di tempat sendiri pada musim ini dengan penjaga gol mereka, Sebastien Frey berada pada tahap prestasi terbaik. Pasti tugas sukar untuk Liverpool jika Fiorentina dapat menjaringkan gol pendahuluan pada perlawanan ini. Tugas untuk mempertahankan benteng Liverpool diperkukuhkan dengan berita bahawa penyerang utama Fiorentina, Alberto Gilardino yang digantung 2 perlawanan kerana menyiku pemain Lyon, Jeremy Toulalan pada perlawanan Liga Juara-Juara Eropah sebelum ini. Namun Carragher dan rakan-rakan barisan pertahanan yang lain seperti Skrtel, Johnson dan Insua tidak harus alpa dengan ancaman yang bakal diberikan oleh gandingan Mutu dan Jovetic kepada Liverpool. Terdapat juga kemungkinan yang akan berlakunya rusuhan penonton di perlawanan ini namun pihak polis telah mengetatkan kawalan di stadium bagi mengelakkan sebarang kekacauan berlaku sepertimana ketika Everton bertandang ke stadium ini untuk perlawanan Piala UEFA. Berikut adalah barisan kemungkinan Liverpool pada perlawanan awal pagi nanti :

Formasi : 4-2-3-1

Barisan Kemungkinan :

RIENA

JOHNSON SKRTEL CARRAGHER INSUA

LUCAS GERRARD

KUYT BABEL RIERA

TORRES


Keputusan : 1-0 kemenangan kepada Liverpool. Gol dijaringkan oleh Torres

Perlawanan akan disiarkan secara langsung di Astro ESPN Rangkaian 812 30/09/09 jam 0240 pagi


YNWA

8 comments:

Firol said...

lemah lah tgk defend tahun ni.. tapi harap kemenangan pada malam ni...

2-0 aku letak

torres
Kuyt

Pert Doherty said...

2-0 tu btol...

tapi....


:(

aku xsgup nk cakap :(

sdihnya

Ayu KL said...

masalah dgn liverpool terletak pd Rafa..the sooner he goes the better..Rafa is stubborn, arrogant and practises discrimination, patutla Pennant blasted Rafa, I bet ramai lagi current players yg tak happy dengan his team formation n strategy and his preference for Lucas and Kuyt who are both shit and devoid of skills..Kuyt tu setakat rajin kejar sana-sini..Lucas hancur terus..

Ayu KL said...

Then you have the 2 American owners who are clowns at best..These 2 owners plus Rafa makes a perfect recipe for disaster..

beemer said...

bro firol ...
reverse 2-0 lak kali ni ...

beemer said...

pert ...
kita kena telan aja la bro ..

beemer said...

Ayu KL ..
tu mmg perangai rafa ...
antara lucas dan kuyt ...
wa amik kuyt ...
lucas tu mmg tahap cipan permainan dia ..

beemer said...

Ayu KL ...
tu berpunca dari "kecerdikan" moores dan juga ikan pari ... abis lingkup liverpool ...