Saturday, September 12, 2009

Liverpool : Selamat Datang Standard Chartered

Berakhirlah riwayat syarikat arak yang telah menjadi penaja Liverpool selama 17 tahun. Berita yang amat menggembirakan buat peminat muslim Liverpool. Selepas ini bolehlah berkira-kira untuk memiliki jersi replika Liverpool yang sudah lama diidamkan. Saya masih terfikir apalah modal mereka yang suka mencari pasal dengan para peminat Liverpool sebelum ini. Satu perkembangan positif dari kem Liverpool apabila menamatkan jaringan penajaan dengan syarikat arak tersebut dan memeterai perjanjian penajaan baru dengan konglomerat perbankan dunia yang berpengkalan di London iaitu, Standard Chartered. Perjanjian yang dilaporkan bernilai 80 juta pound itu merangkumi tajaan sebanyak 20 juta pound semusim selama empat musim. Penajaan oleh Standard Chartered ini akan bermula pada pertengahan tahun hadapan setelah kontrak penajaan dengan syarikat arak tersebut berakhir. Jumlah penajaan yang diterima oleh Liverpool ini menyamai penajaan yang diterima oleh salah satu daripada kelab-kelab utama di Liga Perdana Inggeris dan ianya merupakan jumlah penajaan yang tertinggi. Liverpool mengambil langkah pantas apabila hak rundingan eksklusif dengan syarikat arak tersebut tamat pada bulan Julai lepas. Syarikat arak tersebut telah gagal untuk menyamai jumlah 20 juta setahun yang ditawarkan oleh Standard Chartered bagi pakej penajaan terbaru skuad The Reds ini.

Pengarah komersial Liverpool, Ian Ayre telah memainkan peranan penting di dalam usaha menarik minat penaja baru untuk melabur ke atas Liverpool, salah satu jenama yang cukup ternama di dalam dunia bolasepak dunia. Liverpool yang sebelum ini dikritik hebat kerana kegagalan mereka untuk mempergunakan sepenuhnya kelebihan yang mereka miliki untuk menjana lebih pendapatan melalui jumlah peminat yang cukup besar di seluruh dunia. Melalui penajaan baru ini, Liverpool dijangkakan akan meluaskan dan mengukuhkan penguasaan ke atas pemasaran jenama mereka di seluruh dunia selepas ini. Dengan pengumuman rasmi yang dijangka akan dibuat pada minggu hadapan, penajaan Standard Chartered ini telah menunjukkan Liverpool kini sedang mara ke arah yang betul. Dengan penajaan ini juga, Rafa dijangkakan akan mempunyai lebih dana untuk mendapatkan pemain-pemain baru pada musim hadapan. Cuma antara persoalan yang menjadi tanda tanya kita semua, adakah Rafa akan mendapat dana yang sepatutnya? Atau adakah pemilik-pemilik Liverpool akan cakap tidak serupa bikin lagi dan Rafa masih terpaksa menjual sebelum dapat membeli pemain baru? Sama-sama kita saksikan episod ini pada musim depan nanti. Kepada Purslow dan Ayre, tahniah di atas kegigihan anda berdua untuk membangunkan Liverpool. Selamat Datang kepada Standard Chartered dan kehadiran anda dialu-alukan oleh semua peminat Liverpool di seluruh dunia.


YNWA

13 comments:

Firol said...

Alhamdulillah..Liverpool pasti juara dengan penja baru...ingat masa sejarah penaja Hitachi.nampak hebat

Bleh beli la baju ada sponsorpasni

Firol said...

poket dan perut tom n jerry yang haram jadah makin besar..yeeehhaaaa..

Pert Doherty said...

best2.. xde la mak aku marah aku sokong liverpool.. hehe..

mohamad azri said...

yang pasti aku dpat beli jersi ori......lama tul aku ngidam saat nii.

Firol said...

bro kite menang HAHAHAHA Burn the Ley Down

harap masa lawan Singa Biru Tua nanti pun macam ni score...lebih lagi bagus

beemer said...

bro firol ...
senang ati sket dgn sponsor baru ..

beemer said...

bro firol ...
kalu kena tipu lagi pasni ... mmg tak lama la riwayat 2 eko tu ...

beemer said...

pert ...
ok ler tu .. hehe!

beemer said...

azri ...
suma mmg tunggu nak beli jersi ori aja ni .. siap home n away lagik!

beemer said...

bro firol ...
singa tua biru lwn away ...
kena hati2 ...

aremierulez/Amirul said...

yes!!!
bleh pakai jersi liverpool tanpa dipandang serong lagi lepas ni...

beemer said...

amirul ..
ya betul ... tanpa segan silu pasni ... hehe!

HeLL69 said...

bagus ada sponser baru... yg lama aku takkisah gak tp malu gak nak pakai jersi ada ARAK tu..tp tak pe jgn minum jer... so ada sponser baru lagilah cantik... syukur...huhuhu