Saturday, September 5, 2009

Riera : Kekal di Anfield

Pemain sayap Liverpool dari Sepanyol, Albert Riera telah menegaskan beliau gembira berada di Liverpool sehingga sekarang. Riera juga menegaskan beliau tidak mempunyai minat untuk berhijrah ke Barcelona dan kembali ke Sepanyol buat masa terdekat. Riera berkata beliau kini telah berada di kelab terbesar di Eropah dan mahu membuktikan dirinya di Liverpool dahulu. Riera yang sebelum ini beraksi untuk kelab jiran Barcelona iaitu Espanyol, telah menjadi buruan kelab Catalan itu yang mahu mendapatkan pemain sayap kiri untuk bersaing dengan Thierry Henry. Tetapi sehingga sekarang tiada apa-apa perkembangan perpindahan dari Barcelona. Terdapat juga desas-desus yang mengatakan Riera mahu berpindah dan akibatnya beliau tidak disenaraikan di dalam kesebelasan utama Liverpool sehinggalah perlawanan menentang Bolton pada minggu lepas.

Bagaimanapun, pemain jersi nombor 11 Liverpool ini menafikan perkara tersebut dan beliau kekal di Liverpool sehingga sekarang kerana kepercayaan yang diberikan oleh pengurus Liverpool, Rafael Benitez. Kepercayaan ini membolehkan Riera terus mahu menggalas tugas sebagai pemain sayap kiri di Liverpool. Riera juga menyatakan bahawa rafa sentiasa mempertahankan beliau kerana pengurus Liverpool itu memberitahu perkara tersebut kepada beliau. Perkembangan positif dari Riera ini pasti mengurangkan kerisauan para peminat Liverpool di seluruh dunia. Dengan bilangan pemain sayap yang agak terhad di Liverpool, komitmen Riera ini pasti akan melegakan Rafa. Riera diharapkan menjadi sandaran Liverpool bersama-sama Benayoun untuk memperkuatkan bahagian sayap kiri Liverpool pada musim ini.


YNWA

8 comments:

INDRA QIRANA said...

alhamdulillah he heee

blassom said...

habis semua player nak blah...sapa jer yg nak main...
walaupun dia kata akan stay kat anfield...tapi bila dh ada ura2 nie,tetap gak risau...

beemer said...

bro indra ...
setakat ni tak cabut lagi la si riera ... ke depan tak tahu la .. hehe!

beemer said...

sis blassom ...
lebih baik amik english based player ... bukan takde tp tak dpt peluang di anfield ... riera price tag 30 mil pound ... hehehe!

Firol said...

ni yg tak best...mcm dulu le kelab lain x nampak potensi alonso,masch,arbeloa...bile livpl dah upgrade sume berebut..

dah rasa mcm liverpool ni tmpt upgrade player

beemer said...

itu la pasal bro firol ...
patut letak clause 100 juta pound untuk setiap pemain yang ada potensi utk cabut ... baru la takda kelab lain yang menyibuk ...

aremierulez/Amirul said...

http://liverpool-malaysia.blogspot.com/

yes... cara la reira

beemer said...

amirul ...
mamat ni baru kena sound dgn rafa .. hehe! sekali dgn bebal pun kena sebat ...