Saturday, September 26, 2009

BPL : Harimau Belang Ujian Di Anfield


Liverpool akan menyambut ketibaan skuad harimau belang a.k.a Hull City di Anfield pada malam ini. Perlawanan ini merupakan perlawanan ketujuh Liga Perdana Inggeris untuk Liverpool pada musim ini. Di atas kertas, Liverpool kelihatan terlalu kuat buat skuad harimau belang yang diterajui oleh Phil Brown ini. Jika melihat prestasi semasa Liverpool telah menang 3 kali berturut-turut di liga dan 5 kali berturut-turut di dalam semua pertandingan. Sementara skuad harimau belang ini hanya mengutip 4 mata sahaja di dalam 6 perlawanan liga perdana setakat ini. Liverpool tidak melaporkan sebarang masalah kecederaan pemain utama dan dijangkakan turun dengan barisan yang hampir sama semasa menentang West Ham minggu lepas. Rata-rata rakan bloggers berpendapat peluang Liverpool untuk mendapatkan 3 mata penuh pada malam ini amat cerah. Saya bersetuju dengan pendapat anda semua dan tiada yang lebih penting selain dari 3 mata penuh pada malam ini untuk mengukuhkan kedudukan Liverpool di liga. Sebarang keputusan seri atau kalah akan merugikan Liverpool pada malam ini. Walaupun kita semua optimis untuk menang pada malam ini, perlu saya ingatkan Hull telah datang ke Anfield pada musim lepas dan berjaya membawa pulang 1 mata apabila mereka berjaya memaksa keputusan seri 2-2 dengan Liverpool. Malah mereka mendahului 2-0 pada 22 minit pertama sebelum kapitan Gerrard menjaringkan 2 gol untuk mengikat kedudukan. Keputusan seri ini adalah antara 7 keputusan seri di Anfield pada musim lepas yang menyebabkan Liverpool membayar harga yang mahal ke atas kejuaraan liga. Saya juga amat berharap agar pertahanan Liverpool yang diketuai oleh Carragher dapat bermain dengan baik dan jika boleh tidak bolos pada perlawanan malam ini.

Skuad harimau belang yang bakal dihadapi pada malam ini tidak sama dengan skuad harimau belang pada musim lepas. Selepas mereka melepaskan pemain tengah terbaik mereka, Micheal Turner kepada Sunderland, skuad ini mengalami kemerosotan mendadak selepas persembahan baik mereka menentang Chelsea di tempat lawan pada awal musim. Mereka hampir memaksa Chelsea dengan keputusan seri sebelum gol minit terakhir memusnahkan impian mereka. Kedudukan pengurus mereka Phil Brown dikatakan turut tergugat dengan kemerosotan prestasi ini. Hull berada di hujung tanduk pada musim lepas daripada disingkirkan dari liga perdana tetapi mereka terselamat dengan pungutan mata yang berjaya dikutip pada awal musim 08/09. Namun pada kali ini, nasib mereka tidak sebaik musim lepas dan mereka adalah antara calon utama untuk tersingkir dari liga perdana. Saya tidak mahu mengambilkira apa masalah yang berlaku ke atas Hull kerana jika Liverpool bermain sambil lewa pada perlawanan malam ini, skuad harimau belang ini mampu menghukum kealpaan kita. Liverpool perlu fokus pada perlawanan pada malam ini dan jika boleh memusnahkan Hull seawal yang mungkin untuk memusnahkan keyakinan mereka. Waspada dengan percubaan set piece dan juga permainan corak bertahan (jika dilakukan oleh Hull) pada malam ini. Dan tidak dilupakan kepada bekas pemain Reading yang kini bersama-sama Hull iaitu Stephen Hunt yang pernah mengecewakan Liverpool satu ketika dahulu. Carra dan rakan-rakan sepasukan di bahagian pertahanan perlu berhati-hati dengan pemain ini. Hanya kemenangan yang dicari oleh Liverpool pada perlawanan malam ini untuk terus mengibarkan cabaran di Liga Perdana Inggeris 09/10. Berikut adalah barisan kemungkinan Liverpool pada malam ini.

Formasi : 4-4-1-1

Barisan Kemungkinan :

RIENA

JOHNSON SKRTEL CARRAGHER AURELIO

KUYT LUCAS MASCHERANO BENAYOUN

GERRARD

TORRES


Keputusan : 2-0 kemenangan kepada Liverpool. Gol-gol dijaringkan oleh Torres dan Gerrard

Perlawanan akan disiarkan secara langsung di Astro StarSport Rangkaian 813 26/09/09 jam 0955 malam


YNWA

4 comments:

Khan said...

4-0 ;-)

blassom said...

kalau dpt smpai 6-1...
tak ler ujian sangat...siap hattrick lagi si torres tue...ermmm teruskan kecermelanganmu liverpool...best nyer chelsea pun dh kalah...belagak sngt...wigan lawan yg mudah...

beemer said...

ada extra bro khan ... 6-1 hehehe!

beemer said...

sis blassom ... mng besar tp defence tidak menyakinkan ...