Friday, August 21, 2009

Torres : Terlalu Tinggi Pengorbananmu

Walaupun gembira apabila mendengar berita penyerang utama Liverpool, Fernando Torres secara rasmi telah menandatangani kontrak baru dengan Liverpool baru-baru ini namun terdapat sedikit kebimbangan mengenai situasi Liverpool sekarang yang mungkin akan menjejaskan kedudukan Torres di Anfield pada masa akan datang. Torres dilaporkan telah menerima pendapatan 120 ribu pound seminggu melalui kontrak baru ini dan beliau dijangka kekal di Anfield sehingga 2014. Pengurus Liverpool, Rafael Benitez amat lega dengan perkembangan terbaru ini memandangkan Torres menjadi buruan lanun-lanun yang berada di pasaran perpindahan pemain. Dengan status antara penyerang terbaik di dunia ketika ini, Torres tidak akan terlepas daripada spekulasi perpindahan pada setiap musim. Dengan kontrak baru ini, pasti Rafa mempunyai kelebihan untuk menghalang lanun-lanun tersebut daripada cuba untuk merompak Torres dari Liverpool. Kita semua dapat bayangkan betapa bernilainya Torres kepada Liverpool sehinggakan bidaan 50 juta pound ditolak mentah-mentah oleh Rafa tanpa sebarang kompromi. Jika itu pernilaian Rafa ke atas Torres, kita sebagai peminat pasti tidak mahu menukarkan beliau dengan sebarang harga. Tiada nilai yang dapat digambarkan untuk Torres.

Kenapa saya agak bimbang dengan keadaan Liverpool? Seperti yang kita semua sedia maklum, Liverpool telah kehilangan salah seorang pemain tengah terbaik di kala ini beberapa minggu yang lepas. Secara jujur saya masih tidak bersetuju dengan perpindahan tersebut kerana ianya secara langsung telah melemahkan bahagian tengah Liverpool. Namun tiada guna untuk kita terus menyimpan pemain yang tidak lagi mahu beraksi dengan Liverpool. Dengan Liverpool yang masih belum memenangi sebarang kejuaraan semenjak Piala FA 2006, sesuatu harus dilakukan segera oleh Rafa. Kita harus memenangi mana-mana kejuaraan dalam masa terdekat jika kita tidak mahu kehilangan Torres. Bunyinya agak mustahil memandangkan hubungan yang cukup rapat di antara Torres dengan Liverpool. Bukan saya tidak percayakan Torres, saya percayakan beliau sepenuhnya kerana beliau telah melakukan pengorbanan yang cukup besar untuk berhijrah ke kelab pujaan beliau semenjak dari kecil lagi walaupun terdapat banyak kelab-kelab gergasi yang beratur untuk mendapatkan khidmat beliau. Dan kita sungguh bertuah untuk memiliki penyerang serba boleh ini. Sudah tiba masanya Liverpool membalas kepercayaan Torres dengan memenangi sebarang kejuaraan. Ini adalah musim ketiga Torres bersama-sama Liverpool dan telah banyak rekod dipecahkan oleh penyerang muda Sepanyol ini tetapi itu semua perkara kedua kerana perkara yang pertama adalah untuk memenangi kejuaraan bersama-sama Liverpool. Jika kita boleh memenangi Piala FA atau Piala Liga sebagai permulaan untuk Torres, itu sudah cukup baik. Tetapi ianya akan menjadi lebih manis jika Liverpool berjaya memenangi kejuaraan ke 19 Liga Perdana Inggeris atau membawa balik Liga Juara-Juara Eropah keenam di Anfield pada musim ini.


P.S : Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak Dari liverpool-malaya kepada semua pembaca setia. Semoga Ramadhan kali ini penuh dengan keinsafan buat kita semua.


YNWA

11 comments:

blassom said...

selamat menyambut ramadhan bro beemer...
ya untuk trus mengikat torres di liverpool tak lain tak bukan adalah kejuaran n kemenangan...tak kiralah piala ape pun...diharapkan musim ini menjadi buat liverpool...

Firol said...

In Rafa We Trust....Insyallah 19 dan 20 ke Anfield semula

SELAMAT BERPUASA.....

CrAyOn said...

hanya messi yg layak ditukar dgn torres.. hehe selamat berpuasa beemer.... jgn lupa tarawih... hehe

Takiya Genji said...

1 pasukan perlu berusaha utk mencapai kejuaraan.. not 1 man team.. torres & gerrard adlh match winner.. Liverpool perlukn semua pemaen utk jad match winner.. torres mampu utk jd seperti gerrard, mengubah perlawanan.. memberi semangat kpd rakan pasukan.. sepak bola mcm torres~

Salam Ramadhan bro..

beemer said...

selamat berpuasa sis blassom ...
we need to win somthin for torres ...
we wiil get somethin this season ...

beemer said...

bro firol ....
yup in rafa we trust ...
lama dah tak mng cup sejak 2006 ni .. hehe!

beemer said...

n selamat berpuasa bro firol ..

beemer said...

selamat berpuasa crayon ..
wa tak sanggup tukar torres ...
hehehe!

beemer said...

salam ramadhan bro kisuke ...
yup liverpool bukan one man team ...
tp at least kalu kita menang somethin ... we will make torres happy ... n dia akan lebih komited kpd liverpool ...

Khan said...

Best Striker in the world, bro..

Selamat Berpuasa!

beemer said...

bro khan ..
you're right bro ..
n we are very greatful to have him at Anfield ...
Selamat Berpuasa!