Thursday, August 13, 2009

Pacheco : Komited Kepada The Reds

Liverpool meneruskan usaha mereka untuk memastikan supaya bakat-bakat muda terus memberikan komitmen kepada masa depan kelab. Yang terbaru, penyerang muda Sepanyol Daniel Pacheco telah bersetuju dengan kontrak 3 tahun yang ditawarkan kepadanya oleh Liverpool. Ini telah membuktikan bahawa pemian muda Sepanyol ini mempunyai prospek yang cerah di Anfield dan beliau telah jejak langkah beberapa pemain muda Liverpool yang seperti Jay Spearing dan Stephen Darby yang telah memberikan komitmen mereka kepada Liverpool pada musim panas ini. Pacheco telah berpindah dari Barcelona ketika beliau berusia 16 tahun dan pada ketika itu trend perpindahan pemain-pemain muda amat ketara pada ketika itu. Pemain-pemain muda Sepanyol tidak boleh menandatangani kontrak profesional sehingga berumur 18 tahun. Dan pemain-pemain seperti Cesc Fabregas, Francisco Merida dari Arsenal serta Gerarrd Pique telah berpindah ke Liga Perdana Inggeris di dalam usaha mereka untuk mempercepatkan pembangunan kerjaya profesional mereka.

Penyerang muda kelahiran Malaga Sepanyol ini merupakan antara pemain utama skuad simpanan Liverpool. Beliau telah menjaringkan gol ketika membuat penampilan pertama di skuad simpanan Liverpool ketika menentang Bolton. Pacheco adalah antara pemain utama yang membantu skuad simpanan Liverpool untuk memenangi Liga Simpanan England pada musim 2007-2008. Secara peribadi saya berpendapat Pacheco merupakan antara pemain muda terbaik yang dibeli oleh Rafa. Jika melihat aksi lincah beliau ketika beraksi di perlawanan pra musim sebelum ini, saya yakin tidak lama lagi kita semua akan melihat kelibat Pacheco di atas padang bersama-sama kesebelasan utama Liverpool. Kita perlu ingat beliau masih mempunyai masa yang cukup panjang untuk menjadi pemain yang lebih lengkap di bawah asuhan Rafa kerana beliau masih muda (baru berusia 18 tahun). Dan kita jangan terkejut jika satu hari nanti kita akan melihat gandingan Pacheco-Nemeth mengegar Liga Perdana Inggeris serta pentas bolasepak dengan gol-gol jaringan mereka.


YNWA

5 comments:

Firol said...

Nemeth pacheco..future liverpool try gamdingkan sorang2 ngan torres boleh dia belajar lagi....

Liverpool akan mencipta 19 dan ke 20 dulu..mempertahankan gelaran pasukan terhebat kat england

Firol said...

Bro nanti buat ulasan perlawanan tak?

beemer said...

ya betul tu bro firol ...
ulasan perlawanan kalu mng buat la ... hehehe!
wa tgh fikir format yg sesuai utk buat ulasan ... kalu boleh yg simple ... nak baca pun tak pening ... ker bro minat nak buat ulasan?

blassom said...

ya btul tue...
ulasan biar simple n teratur...
biar mudah dibaca...
:)

Firol said...

gua suke lu punya susunan ayat..sesuai utk blog sukan.....

gua tak mampu tulis gitu..