Monday, August 10, 2009

Jackson : Selebriti The Reds

Pasti ramai yang mengenali bintang Hollywood ini, yup beliau adalah pelakon Samuel L Jackson yang diminati ramai. Antara filem hebat lakonan beliau adalah Pulp Fiction, S.W.A.T dan juga tidak lupa kepada lakonan mantap beliau di dalam Trilogi Star Wars sebagai Jedi Master Windu. Kenapa beliau menjadi pilihan tulisan saya pada hari ini? Lihat sahaja pada gambar di atas, anda semua pasti tahu sebabnya. Jackson seperti kita semua merupakan salah seorang peminat The Reds di seluruh dunia. Aktor Hollywood ini dengan bangga menunjukkan jersi replika Liverpool yang tertera nama nama beliau di salah satu festival di Los Angeles baru-baru ini. Pelakon berusia 60 tahun ini pada ketika itu menghadiri majlis tahun Anugerah Sukan ESPY dimana beliau turut menjadi pengacara majlis tersebut. Menurut laporan dari laman rasmi liverpoolfc.tv, Jackson mula meminati Liverpool ketika beliau membuat penggambaran salah satu filem lakonan beliau iaitu “The 51st State” di tengah kota Liverpool pada tahun 2000. Aktor Hollywood ini telah menjadi tetamu kehormat di dalam perlawanan Merseyside Derby di Anfield pada bulan Oktober 2000. Liverpool menewaskan Everton 3-1 hasil jaringan Nicky Barmby, Emile Heskey dan Patrik Berger.

Siapa lagi selebriti yang meminati Liverpool? Pasti ada di antara anda anda yang mengenali kelibat mereka. Di antaranya ialah kumpulan muzik lagenda, The Beatles kerap kali mengelak untuk menjawab apabila diasak dengan soalan pasukan mana yang lebih mereka minati di antara dua pasukan Merseyside ini (Liverpool dan Everton). Mungkin kerana mereka ini ingin menjaga hati para penduduk kota Merseyside yang menjadi tempat lahirnya kumpulan lagenda ini. Namun ada desas-desus yang mengatakan mereka lebih meminati Liverpool tetapi ianya hanya disuarakan secara peribadi. Sama betul atau tidak, sukar untuk dipastikan cerita ini.


YNWA

4 comments:

Firol said...

Ustaz yang ngajar aku dulu pmnt liverpool..2005 masa tgh belajar dgr dia jerit masa Liverpool mng UCL kat rumah..

sydney said...

lg celebrity fans: clive owen, daniel craig, maddox jolie-pitt,ank brad pitt telah dilihat pakai cap liverpool ms bercuti.hehe

beemer said...

bro firol ...
dasat tul ustaz ... siap leh jerit2 kuat2 ... hehehe!

beemer said...

huh clive owen n james bond tuh ...
anak angkat jolie-pitt pun minat pool.... giler celeb aaaa ... hehehe!