Monday, August 31, 2009

Insua : Menggamit Impian Ke Piala Dunia

Pemain pertahanan kiri Liverpool daripada Argentina yang cukup berbakat Emiliano Insua telah menyuarakan hasrat beliau untuk menyarung jersi pasukan kebangsaannya pada satu hari nanti. Pemain pertahanan berusia 20 tahun ini berharap beliau dapat beraksi di samping Javier Mascherano di dalam skuad kebangsaan Argentina nanti. Tetapi Insua menegaskan beliau perlu memastikan prestasi beliau dengan Liverpool adalah cukup baik untuk membolehkan beliau memikirkan tentang tempat di kesebelasan utama Argentina. Pemain yang memakai jersi nombor 22 Liverpool ini telah memulakan musim baru ini dengan mengisi posisi pertahanan kiri skuad kendalian Rafa Benitez ini setelah kecederaan yang dialami oleh pemain pertahanan Brazil, Fabio Aurelio. Bercakap kepada Majalah LFC Weekly yang berwajah baru, Insua berharap beliau dapat menunjukkan prestasi terbaik di Liverpool bagi membolehkan beliau dipanggil untuk mewakili Argentina. Insua pernah memikirkan untuk mewakili Argentina di Piala Dunia tetapi itu hanyalah sebahagian daripada impian masa depan beliau sahaja. Insua merupakan antara pemain tetap untuk skuad bawah 21 tahun Argentina dan beliau kerap menerima panggilan untuk mewakili pasukan tersebut.

Pada peringkat sekarang, tumpuan Insua hanyalah untuk bermain sekerap mungkin di kesebelasan utama Liverpool pada tahap permainan yang lebih tinggi sebelum memikirkan masa depan bersama-sama skuad kebangsaan Argentina. Bagi Insua, setiap pemain Argentina pasti mahu mewakili pasukan kebangsaan dan beliau tidak terkecuali daripada perkara tersebut. Dengan rakan sepasukan Javier Mascherano yang menjadi kapten Argentina pada masa sekarang, adalah mimpi menjadi nyata jika Insua berjaya mewakili Argentina dan bermain bersama-sama beliau. Insua merupakan bintang muda yang semakin terserlah permainannya di Liverpool dan beliau dijangka bakal menggantikan Aurelio di posisi pertahanan kiri Liverpool pada masa depan. Saya berharap beliau akan berjaya mewakili skuad kebangsaan Argentina dan tahap permainan akan lebih mantap. Jika beliau berjaya, Argentina pasti akan memiliki pemain pertahanan yang serba boleh dan Liverpool pasti akan mendapat pemain pertahanan yang berkaliber di Liga Perdana Inggeris.

*Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia Ke 52 daripada liverpool-malaya.


YNWA

8 comments:

Amberan said...

pastu
barcelona mai sambaq..

RABUN said...

aku rasa dia terlalu pendek sangat ah... tapi kalau dia dapat pertingkatkan ketangkasan fizikal dia mungkin dia bleh jadi player yang lagi baik...

Takiya Genji said...

ape aku nmpk pd bdk nie ialah die nie laju dan bleh menyerang.. byk lagi ruang utk die perbaiki dr segi crossing, dribbling.. passing.. die bleh jd seorg leftback yg bagus.. arap2 benitez dpt mengubah mamat nie jd seorg lagenda..
dan arap2 die akan trus berada di Anfield

sepak bola mcm torres~

Firol said...

muda lagi boleh pergi jauh..budak ni form ok ...bela sampai power...



nanti Real madrid sure buat dia galaktikos lagi benci tul

beemer said...

bro amberan ...
tarak hal tp kasik 100 juta pound! hehehe!

beemer said...

bro indra ...
walaupun rendah tapi kelebihan insua ada pace ... byk lagi buleh improve ..

beemer said...

torres ...
br umur 20 ...
byk masa lagi utk jadi complete fullback ...

beemer said...

bro firol ...
barca ... 100 juta pound
real ... wa up 150 juta pound ... hehehe! biaq bangkrap terus sbb curik player org ..