Thursday, April 1, 2010

Aquilani : Musim Telah Tamat?

Pemain tengah Liverpool dan Itali Alberto Aquilani terus dirundung malang apabila kali ini beliau disahkan mengalami kecederaan buku lali semasa menjalani latihan. Aquilani dilaporkan berkemungkinan akan terlepas aksi pada baki perlawanan Liverpool di musim ini. Bekas pemain tengah AS Roma ini masih belum dapat memberikan komitmen sepenuhnya kepada pasukan disebabkan oleh kecederaan demi kecederaan yang menimpa beliau. Pemeriksaan awal menunjukkan kecederaan Aquilani agak teruk namun semuanya bergantung kepada pasukan perubatan Liverpool yang dijangka kan pulang selepas perlawanan dengan Benfica di Liga Europa. Nampaknya nasib Aquilani pada musim ini tidaklah begitu baik namun ianya bukanlah bermakna beliau tidak mempunyai peluang untuk bermain lagi pada musim ini. Namun jika melihat kecederaan demi kecederaan yang dialami beliau, langkah bijak adalah untuk merehatkan terus Aquilani pada musim ini dan lebih baik tumpuan diberikan sepenuhnya kepada beliau untuk pulih sepenuhnya menjelang musim baru 2010/2011 yang akan bermula bulan Ogos nanti. Tiada guna untuk beliau bermain jika kecederaan yang dialami sekarang bakal menjadi lebih buruk jika beliau terus bermain pada musim ini. Rehatkan beliau selama lebih 4 bulan dan pastikan di dalam tempoh tersebut Aquilani membina kembali kecergasan beliau ke tahap terbaik dan bersedia sepenuhnya untuk musim baru nanti.


YNWA

2 comments:

INDRA QIRANA said...

apa yang dirancang nampaknya semuanya tak menjadi untuk Liverpool. kita sudah dapat membeli palyer yang bagus tapi tak dapat digunakan


Kita punya penyerang betaraf dunia tapi kita gak ada midfield player yang standart dia macam pemain tengah porstmouth jer!

beemer said...

aquilani ni dah boleh peram buat jeruk ..
tgh bulan 8 ni kita bukak .. lama gak tu peram .. hehe!