Saturday, July 11, 2009

Gerrard : Rasmi Di Anfield Hingga 2013



Kapten Fantastik Liverpool, Steven Gerard telah menurunkan tandatangan secara rasminya kepada kontrak baru beliau bernilai 26 juta pound untuk tempoh 4 tahun akan datang. Berita ini pasti merupakan satu lagi perkhabaran gembira buat skuad Liverpool yang baru memulakan latihan pra musim di Melwood. Gerrard sebelum ini telah bersetuju dengan tawaran kontrak sebanyak 125 ribu pound seminggu dari Liverpool pada bulan April yang lalu. Beliau telah mengotakan janji beliau dengan menurunkan tandatangan kepada kontrak baru sebaik sahaja pulang dari bercuti dan menyertai rakan-rakannya untuk memulakan latihan. Dengan kontrak ini, Gerarrd yang mengumumkan ada kemungkinan beliau akan bersara selepas tamatnya kontrak ini, akan menjadikan pemain yang hanya setia dan mewakili satu kelab sahaja iaitu Liverpool FC di sepanjang karier bolasepaknya. Gerrard menjadi pemain utama Liverpool yang terbaru menyatakan komitmen jangka panjang kepada kelab dari Merseyside ini. Dan sasaran utama beliau adalah untuk memenangi kejuaraan Liga Perdana Inggeris dengan Liverpool sebelum beliau bersara dari dunia bolasepak.

Sementara itu, Pengurus Liverpool, Rafael Benitez telah melahirkan rasa lega setelah berjaya mengesahkan kedudukan Gerrard secara rasmi di Anfield. Pengurus Liverpool ini sibuk pada musim panas ini memastikan para pemain utama beliau komited kepada Liverpool. Rafa amat berbesar hati kerana sehingga kini Kuyt, Torres, Agger, Benayoun dan Gerrard telah bersetuju menyambung kontrak jangka panjang dengan Liverpool. Rafa juga amat gembira dengan pemain-pemain di dalam skuad yang sedia ada, dimana mereka semua mahu kekal, menang dan bersaing untuk mengisi kesebelasan utama Liverpool. Mesej yang sama dari Rafa untuk musim 09/10, Liverpool akan berada di dalam persaingan, menjadi pencabar dan akan bersaing dengan mana-mana pasukan di Liga Perdana Inggeris. Jika Liverpool berjaya memenangi gelaran ke 19 Liga Perdana Inggeris, ianya merupakan satu pencapaian yang menakjubkan tambah Rafa lagi.

Berita yang melegakan buat semua peminat Liverpool setelah Gerrard menurunkan tandatangan secara rasmi kepada kontrak baru beliau dengan Liverpool. Setelah diasak bertalu-talu dengan desas-desus perpindahan Alonso dan Mascherano sehingga menyesakkan nafas, sekurang-kurangnya komitmen Kapten Liverpool ini akan meredakan sedikit kegusaran para peminat sekalian dan menambahkan keyakinan kita semua yang Liverpool telah berada di landasan yang betul di bawah pimpinan Gerrard. Diharapkan Alonso dan Mascherano juga akan komited kepada Liverpool sepertimana Gerrard. Kontrak baru Gerrard ini penting kerana melalui komitmen beliau kepada Liverpool, pemain-pemain lain harus tahu dan faham yang Gerrard dan Liverpool sangat serius untuk memburu kejuaraan Liga Perdana Inggeris musim depan. Dan untuk mencapai kejuaraan tersebut, Liverpool memerlukan pemain terbaik di Liga Perdana Inggeris!


YNWA

5 comments:

Anonymous said...

YNWA STEVIE G.....



afiq_trulyREDZ

CrAyOn said...

gerrard the best!!!!!!

Firol said...

GR8 News!!!!!!!!!!!

From the GR8 Lad...

beemer said...

LIVERPOOL'S LAGEND!

JJ said...

stevie g has shown michael owen, alopnso & mascherano what LOYALTY is all about & what kind of stuff a true red scouser is made of. salute to you GERRARD THE GREAT!!!! YNWA for sure!