Monday, March 15, 2010

Vargas : Dapatkan Pemain Ini

Liverpool kini dilaporkan berminat untuk mendapatkan khidmat pemain sayap Fiorentina dan skuad antarabangsa Peru Juan Manuel Vargas. Menurut laporan awal yang diterima, Liverpool melalui wakilnya di Itali sedang cuba untuk membuka ruang perbincangan dengan Fiorentina sebelum musim perpindahan bermula pada musim panas nanti. Antara langkah awal yang diambil oleh Liverpool adalah untuk mengetahui samada Vargas dibenarkan berpindah oleh Fiorentina. Perkara ini amat penting sebelum Liverpool meneruskan usaha untuk mendapatkan Vargas pada musim panas nanti. Ahli-ahli lembaga pengarah Liverpool dilaporkan cukup tertarik dengan persembahan Vargas pada musim terutama sekali ketika beliau beraksi di Anfield bersama-sama Fiorentina di Liga Juara-Juara Eropah. Pencarian Liverpool ini dikaitkan dengan pemergian Aurelio daripada Anfield. Pemain sayap Brazil ini dikhabarkan tidak akan ditawarkan kontrak baru kerana rekod kecederaan beliau yang agak serius. Vargas dikatakan akan menggantikan tempat Aurelio di kesebelasan utama Liverpool. Untuk rekod, Liverpool pernah menimbangkan untuk mendapatkan Vargas ketika beliau beraksi dengan Catania namun memilih untuk mendapatkan Andrea Dossena sebagai pemain sayap/pertahanan kiri. Saya pasti agak sukar untuk mendapatkan Vargas kerana Fiorentina pasti tidak akan menjual salah seorang pemain terbaik mereka. Untuk mengelakkan sebarang perpindahan berlaku, Fiorentina dijangkakan akan meletakkan harga perpindahan yang tinggi untuk Vargas. Pemain antarabangsa Peru ini menyertai Fiorentina daripada Catania pada tahun 2008.


YNWA

2 comments:

aremierulez/Amirul said...

mamat ni macam boleh tahan...
tak salah aku, aku penah tgk fiorentina lwn juventus ari tu...
mmg superb mamat ni. crossing mengancam. mmg ok la kalau gantikan aurelio...

beemer said...

amirul ..
mamat ni mmg best bro ..
siap bleh score n assist lagi ..
n umur pun ok .. br 26 ..
kalu tak silap dulu beli dossena sbb harga dossena lebih murah drp vargas ... skrg ni konpem plg kurang belas-belas juta pound gak harga si vargas ni .. real madrid pun sebok nak beli mamat ni jugak .. kelab cap ayam mmg camtu .. dok menyibuk dgn target org lain aja ..