Saturday, March 20, 2010

LFC : Perlu Pemain Berkualiti

Nampaknya semakin hari semakin ramai pihak yang cuba memberikan tekanan kepada pemilik Liverpool. Jika sebelum ini para peminat Liverpool telah menyatakan protes mereka terhadap pemilik, perkembangan terbaru turut menyaksikan pemain-pemain utama Liverpool turut meletakkan syarat-syarat tertentu sebelum menyambung kontrak dengan kelab. Kita tidak boleh menyalahkan mereka kerana seperti para peminat, pemain-pemain ini turut mahukan Liverpool lebih kompetitif untuk bersaing dengan pasukan-pasukan liga perdana yang lain. Penyerang utama Liverpool Fernando Torres turut memberikan kenyataan yang beliau mahu kekal bersama-sama Liverpool. Jika Liverpool mahukan beliau terus komited terhadap pasukan, Torres mahukan jaminan yang pemilik Liverpool harus mengeluarkan perbelanjaan untuk mendapatkan beberapa pemain berkualiti pada musim panas ini. Bagi Torres, samada Liverpool layak atau tidak ke Liga Juara-Juara Eropah pada musim hadapan, itu merupakan perkara yang kedua. Buat beliau, adalah lebih penting untuk melihat arah tuju Liverpool pada masa hadapan jika beliau kekal di Anfield. Perkara yang sama turut dikongsi oleh pemain tengah Liverpool, Javier Mascherano. Duit bukanlah ukuran buat beliau tetapi seperti juga Torres, Mascherano mahukan jaminan bahawa lebih banyak pelaburan dilakukan pemilik untuk membeli pemain-pemain berkualiti pada musim panas sebelum beliau menurunkan tandatangan kepada kontrak barunya. Saya pasti kita bersetuju dengan pendapat kedua-dua pemain utama Liverpool ini. Mereka bukan berniat untuk berhijrah ke mana-mana buat masa terdekat. Seperti peminat, mereka berpendapat pemain-pemain baru yang berkualiti amat diperlukan di Liverpool dan mereka ini pasti tidak akan datang dengan harga yang murah. Pelaburan yang besar harus dilakukan oleh pemilik Liverpool dan jika masih enggan serta membutakan mata memekakkan telinga, jangan terkejut ada di antara pemain-pemain utama ini memilih untuk berpindah ke kelab lain. Juga cukup-cukuplah dengan polisi perlu menjual sebelum membeli yang telah diamalkan oleh Rafa Benitez semenjak 5 musim yang lalu. Polisi bodoh ini telah menyebabkan Liverpool kehilangan ramai pemain berbakat yang menjadi sasaran awal akibat lambat untuk bertindak di pasaran perpindahan pemain.


YNWA

4 comments:

Anonymous said...

Mascherano mintak naik gaji, kalau x dia mau belah, Riera bengang dgn Rafa sbb xjelaskan nape dia xdiberi peluang bermain regularly sampai kata Liverpool the sinking ship dan kena ban dari training. Aquilani mungkin dijual balik sbb xmendtgkan hasil.Nasib baik Torres punyai relationship yg baik dgn Rafa sbb he will follow him wherever he goes..:)

Glen Johnson dah semakin gumuk...dah kurnag pace,Gerrard semakin kurang semangat bermain xbersungguh2 cam dolu2 ~ thinking of crossing road to the Spaniard side maybe!

Jose Mourinho will ONLY accept to be a Liverpool manager if Liverpool's owner are out, in other words, sorry Liverpool, thanks but No Thanks!

NURJIA HIDAYAH said...

torres ckp dw nk ke MU low rafa x bli pemain bru.yekw???
ala low ssh2 sgt,jual je si buncit rafa tuh amik pngrs bru abs citer..hehe
aku x snggup kehilngn torres kt liverpool.biar hilang rafa jgn hilang torres.hehe

beemer said...

anoy ..
like masch n torres said ..
we need quality player ..
n quality player mean a lot of money ..
stingy owner make things more difficult ..

beemer said...

nurjia ..
torres dah ckp sebelum ni ..
dia takkan main dgn team epl .. as respect to liverpool fans ..
dia punya preference Serie A Italy or back to Spain with Atletico .. kalu 2 dua2 takleh .. dia akan habiskan karier dgn liverpool ... sian tul torres takde piala lagi dgn Liverpool ..