Tuesday, January 5, 2010

Torosidis : Pencabar Johnson?

Perkhabaran terbaru dari Anfield yang mengesahkan pemain pertahanan kanan Liverpool dan juga pemain antarabangsa England, Glen Johnson tidak dapat beraksi selama dua sehingga tiga bulan setelah beliau mengalami kecederaan ketika Liverpool menewaskan Villa pada minggu lepas. Keadaan ini pasti akan menjejaskan kedudukan skuad Liverpool kini sedang berusaha untuk menempatkan diri di Liga Juara-Juara pada musim hadapan. Menyedari yang beliau akan kehilangan Johnson untuk tempoh yang agak lama, pengurus Liverpool Rafa Benitez dikatakan sedang berusaha untuk mencari pemain gantian untuk mengisi posisi Johnson. Pemain yang berjaya menarik perhatian Rafa adalah Vasilis Torosidis iaitu pemain antarabangsa Greece dan juga merupakan rakan sepasukan pemain pertahanan Liverpool Sotirios Kyrgiakos. Torosidis kini bermain untuk kelab Olympiakos di liga Greece. Pemain berusia 24 tahun ini telah mewakili Greece sebanyak 25 kali dan beliau akan menambahkan lagi bilangan caps bersama-sama Greece jika turun beraksi pada Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan nanti. Torosidis yang mampu beraksi di kedua-dua bahagian pertahanan (kiri dan kanan), mampu memberikan lebih pilihan kepada Rafa di dalam mencongak strategi. Torisidis dilaporkan mampu diperolehi dengan bayaran yang munasabah kerana beliau kini memasuki dua tahun terakhir kontrak beliau dengan Olympiakos. Kelab-kelab eropah yang lain seperti Juventus, Bayern, Rangers, AS Monaco dan Atletico Madrid dikatakan turut berminat untuk mendapatkan khidmat beliau namun ditolak oleh Olympiakos. Kelab-kelab ini pasti akan kembali memberikan saingan kepada Liverpool pada bulan Januari ini jika Rafa cuba mendapatkan khidmat Torosidis.


YNWA

2 comments:

Amirul Idham said...

dengar berita... hicks+gillet nk menyekat kewangan rafa sekali lagi.. dia tak bagi rafa beli pemain... boleh loan je....

bull shit punye american!

http://liverpool-malaysia.blogspot.com/

beemer said...

mmg bengong .. kalu rafa jual player .. duit yg dpt tu, 2 mangkuk amerika tu nak simpan utk buat duit transfer pd musim panas ni .. alasannya player kalu january transfer overpriced .. takkan suma player overpriced? gilo apo .. rasanya sbb tu rafa masih nak simpan bebal ... takmo la kalu dpt jual bebal 10 - 12 juta pound .. satu sen pun tak dpt nak beli player baru ... berita terbaru maxi rodriguez konpem sign dgn liverpool dgn yuran transfer 1.5 juta pound .. maxi sign kontrak setahun setengah dgn liverpool .. sumanya selepas masch brainwash mamber baik dia ni .. hehehe!