Tuesday, January 19, 2010

Kyrgiakos : Hebat Dan Mantap Bertahan

Kita semua pasti mengakui jika tidak kerana kehandalan beliau menghalang bola tinggi daripada pemain-pemain Stoke serta beberapa bentesan tepat daripada beliau, Stoke pasti akan tersenyum panjang. Tidak dilupakan gol pertama jaringan beliau untuk Liverpool, nasib The Reds pasti lebih berbeza di Brittania Stadium pada hujung minggu lepas. Dan itulah perkara-perkara yang amat dihargai oleh rakan sepasukan beliau iaitu Fabio Aurelio. Pemain yang dimaksudkan ialah Sotorios Kyrgiakos, pemain pertahanan antarabangsa Greece yang mempamerkan persembahan terbaik beliau di dalam jersi Liverpool. Walaupun kurang mendapat peluang untuk beraksi di kesebelasan utama Liverpool, itu tidak dijadikan alasan oleh Kyrgiakos untuk bermain dengan cemerlang di dalam perlawanan tersebut. Aurelio mengakui sumbangan rakan sepasukan beliau ini hampir-hampir membolehkan Liverpool meraih 3 mata penuh di tempat lawan. Jika bermain menentang pasukan yang suka menghantar bola tinggi ke dalam kotak penalti Liverpool, taktikal sebegini amat sesuai dengan corak permainan Kyrgiakos. Mungkin dengan persembahan mantap beliau ini, Rafa mempunyai pilihan jika berhadapan dengan pasukan yang suka menggunakan set pieces bola tinggi. Kepada Kyrgiakos, teruskan usaha anda untuk memperbaiki permainan dari masa ke semasa. Jangan cepat mengaku kalah kerana peluang untuk anda bermain tetap terbuka di bahagian pertahanan Liverpool. Dengan harga yang Liverpool bayar untuk Kyrgiakos, rasanya agak berbaloi persembahan beliau setakat ini. Beranikah Rafa menurunkan beliau ketika menentang spurr nanti?


YNWA

10 comments:

Farid Fernandez said...

rafapengecut

Pert Doherty said...

bagus kigriakos.. huhu.. jaringan yang sungguh gila... haha..

tapi pling aku sedih, si kunyit..

kalau x...

mesti dpat 3 mata..

:(

xpe YNWA!!

Firol said...

otai....

tapi teringat lak kat Sami...

saplo182 said...

bagi aku. aku rase kari tu cam tak best je.. uhu.. uhhu....

INDRA QIRANA said...

aku lebih risau kalau skertel yang main.

beemer said...

farid ..
dah dia dah buat turun kyrgiakos .. hehehe!

beemer said...

pert ..
kuyt dah tebus dgn dua gol ke atas spur di anfield ..
mungkin yoyo sket kuyt ni .. hehe!

beemer said...

bro firol ...
mmg otai kyrgiakos ..
disiplin masa defend mmg mantap ..

beemer said...

saplo ..
kari mungkin kena makan dgn roti canai baru mantap rasanya .. hehe!

beemer said...

bro indra ..
skrtel nampak cam goyah sket season ni .. awek lari kot .. hehehe!