Wednesday, January 20, 2010

BPL : Ayam Masih Belum Berlaga

Kunjungan salah satu pencabar tempat ke Liga Juara-Juara Eropah musim depan iaitu skuad spurr datang di kala The Reds masih belum pulih sepenuhnya daripada kemerosotan prestasi pada musim ini. Ramai pihak yang menyatakan Liverpool bakal menjadi lauk kepada skuad spurr ini. Sungguh angkuh mereka-mereka ini, namun itulah hakikat yang tidak dapat kita ketepikan buat masa sekarang. Sungguh meluas sentimen anti Liverpool yang berkumandang sekarang ini. Bagi saya, malas untuk melayan tulisan-tulisan yang memang bertujuan untuk melemahkan semangat kita semua sebagai peminat-peminat Liverpool. Perlu diingat, ayam masih belum berlaga, belum tentu Liverpool akan mudah menyerah kalah pada perlawanan ini. Sesukar manapun keadaan Liverpool pada awal pagi nanti, saya amat yakin kita mampu menang di Anfield jika Rafa boleh membuat percaturan yang bijak di atas padang.

Tumpuan kita pada malam ini adalah untuk melihat bagaimana percaturan Rafa apabila turun di Anfield tanpa kelibat pemain-pemain utama seperti Torres, Johnson, Gerrard dan juga Benayoun. Mungkin pada kali ini kita bakal melihat kelibat Aquilani dan Maxi Rodriguez beraksi di kesebelasan utama Liverpool. Kyrgiakos pula pada pendapat saya lebih baik untuk menggantikan Skrtel di bahagian pertahanan tengah. Di atas kertas, Liverpool dilihat sebagai underdog di dalam perlawanan ini disebabkan oleh kepincangan yang timbul ke atas pasukan. Namun itu adalah pendapat umum, samada pasukan pilihan atau tidak pada malam ini semuanya bergantung kepada usaha pemain-pemain yang diturunkan oleh Liverpool pada awal pagi nanti. Perubahan juga perlu dilakukan oleh Rafa pada bahagian serangan yang kelihatan agak tumpul pada perlawanan-perlawanan sebelum ini. Saya bukan terlebih yakin di dalam perlawanan dengan skuad spurr ini, namun jika kita mahu melihat wajah sebenar Liverpool, perlawanan sebegini akan memperlihatkan perwatakan sebenar The Reds. Kini terpulang kepada pemain-pemain yang bakal diturunkan oleh Rafa pada awal pagi nanti. Semangat untuk mengenepikan spurr daripada persaingan ke Liga Juara-Juara Eropah musim depan serta mahu menebus kekalahan pada awal musim lalu harus menjadi motivasi kepada pemain-pemain Liverpool untuk memberikan yang terbaik pada malam ini. Berikut adalah barisan pemain-pemain yang berkemungkinan diturunkan oleh Rafa Benitez pada awal pagi nanti :

Formasi : 4-4-2

Barisan Kemungkinan :

RIENA

CARRAGHER AGGER KYRGIAKOS INSUA

RODIGUEZ AQUILANI MASCHERANO AURELIO

KUYT BABEL

Keputusan : 2-0 kemenangan kepada Liverpool. Gol dijaringkan oleh Kuyt dan Aurelio.

Perlawanan akan disiarkan secara langsung di Astro ESPN Rangkaian 812

21/01/10 Jam 0355 Pagi


YNWA

4 comments:

Firol said...

harap percaturan tu sama macam ramalan lu bro..

tapi mcm dapat rasa akan mcmni

reina
carra agger kygkos insua
lucas mash
maxi aqua babel
kuyt

tak kisah janji menang...

INDRA QIRANA said...

maaf lah Lucas mesti adanya dalam line up...

beemer said...

bro firol ...
dah dekat2 nak sama ..
tp tak kisahlah .. janii 3 points in the bag ...

beemer said...

bro indra ..
rafa dgn luncas ni mcm irama dan lagu .. tidak boleh dipisahkan .. hehe!