Friday, November 13, 2009

LFC : Senarai Kecederaan 13/11/09

Sempena masa rehat dua minggu yang diperolehi oleh kelab-kelab bolasepak Eropah berikutan perlawanan persahabatan serta play off Piala Dunia 2010, pengurus Liverpool Rafa Benitez agak lega kerana kebanyakan pemain-pemain kesebelasan utama beliau berpeluang untuk pulih daripada kecederaan. Berikut adalah senarai kecederaan terbaru pemain-pemain kesebelasan utama Liverpool :

Glen Johnson
Mengalami kecederaan ringan semasa melaporkan diri ke kem skuad England. Tetapi beliau telah menarik diri selepas mengetahui keadaan hamstring beliau tidak begitu baik. Kini sedang menjalani rawatan di Melwood dan Rafa Benitez menjangkakan beliau akan pulih sepenuhnya untuk perlawanan menentang citeh nanti.

Yossi Benayoun
Mengalami kecederaan hamstring ketika perlawanan menentang Birmingham pada awal pagi Selasa lepas. Dijangkakan akan berehat selama tiga minggu sebelum boleh beraksi kembali. Rafa memberitahu Benayoun bermain terlalu banyak perlawanan di dalam masa yang singkat tanpa mendapat rehat yang secukupnya.

Albert Riera
Juga mengalami kecederaan hamstrings yang sama seperti Benayoun ketika perlawanan menentang Birmingham. Kecederaan yang sama dengan kecederaan beliau sebelum ini. Juga memerlukan masa selama tiga minggu untuk pulih. Tidak dapat menyertai skuad Sepanyol untuk perlawanan dengan Argentina.

Daniel Agger
Bermain di dalam keadaan kesakitan kerana kecederaan belakang beliau belum pulih 100 peratus. Terpaksa diturunkan kerana Carragher telah digantung tiga perlawanan liga. Agger telah menarik diri daripada menyertai skuad antarabangsa Denmark untuk menentang USA dan Korea Selatan. Rafa bagaimanapun menjangkakan Agger akan kembali berlatih di dalam masa 2-3 akan datang setelah menerima rawatan di Melwood.

Fernando Torres
Masih menjalani rawatan berterusan untuk kecederaan groin yang dialami beliau. Dijangkakan akan pulih di dalam masa 2-3 minggu. Memepunyai peluang yang samar untuk beraksi ketika menentang citeh dan juga Debrecen. Rafa memberitahu perkembangan rawatan Torres adalah positif dan beliau berharap penyerang Sepanyol ini mampu berlari pada minggu hadapan dan dari situ Rafa akan membuat penilaian seterusnya ke atas kecederaan Torres.

Fabio Aurelio
Menyertai kem skuad Brazil untuk perlawanan persahabatan antarabangsa menentang England di Doha, Qatar. Namun beliau telah menarik diri disebabkan kecederaan calf yang dialaminya masih belum pulih sepenuhnya. Penilaian ke atas kecederaan beliau akan dibuat sepenuhnya apabila beliau kembali ke Melwood nanti.

Steven Gerrard
Kapten Liverpool ini baru pulih daripada kecederaan groin yang dialaminya dan beliau kini sedang menumpukan usaha untuk mengembalikan tahap kecergasannya. Rafa memberitahu Gerrard kini berlatih sepenuhnya bersama-sama rakan sepasukan beliau.

Alberto Aquilani
Telah sembuh sepenuhnya daripada demam yang dialami beliau sebelum ini. Aquilani kini sedang berusaha untuk meningkatkan tahap kecergasan beliau di atas padang dan telah turun berlatih sepenuhnya bersama-sama raka sepasukan. Rafa berharap pemain tengah Itali ini akan menyertai kesebelasan utama Liverpool sedikit masa lagi.


YNWA

4 comments:

aDmiN mySKMB said...

risau juga tgk list yg tercedera ni.(pemain utama) lebih2 lg Yossi Benayoun. harap binetez cuba formasi dan corak permainan yg lain. sepanjang musim ni, liverpoon mcm main sorang striker je, torres. kuyt mcm sesuai jd wing, bukannya penyerang tulen.. apa2 pun, liverpool akan bangkit semula ... :-)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

yang penting benitez mampu ubah...
walau bukan dengan pemain itu...
we are liverpool k...

ayie_ff9 said...

meme kesie la liverpool kitow tahun ney...ramai pemain utamo sakit, tp kawe yakin pahni mesti balik srupo sedia kalo....

Amirul Idham said...

sangat menakutkan....

nampaknye kite kena doa banyak2 masa lawan man city nnt

http://liverpool-malaysia.blogspot.com/