Saturday, November 28, 2009

BPL : Cabaran Jiran Sekampung


Di atas kertas perlawanan ke 212 menentang jiran sekampung Merseyside iaitu Everton kelihatan seperti memihak kepada Liverpool. Ini disebabkan kerana pasukan jiran tetangga Liverpool ini sedang mengalami krisis kecederaan pemain yang lebih serius. Mungkin ada juga kebenarannya tentang berita krisis kecederaan yang dialami oleh Everton ini jika melihatkan prestasi tunggang langgang yang dipersembahkan oleh mereka di liga setakat ini. Namun Everton tetap Everton dan saya tidak mahu tertipu dengan berita kecederaan mereka ini. Kenapa saya berkata sedemikian? Ini kerana amat jarang sekali Liverpool memperolehi laluan mudah ketika berhadapan dengan jiran mereka ini. Tidak kira sesiapa sahaja yang diturunkan, perlawanan di antara kedua-dua jiran setempat ini pasti akan berlangsung dengan sengit. Ini termasuklah upacara layangan kad merah yang sentiasa menjadi sebahagian hidangan daripada perlawanan di antara dua jiran Merseyside ini. Saya menjangkakan tentangan sengit daripada Everton yang turut memasang impian bermain di Liga Juara-Juara Eropah ini dan perlu diingatkan mereka bermain di hadapan penyokong mereka sendiri pada hari Ahad ini.

Liverpool hampir pasti akan menurunkan kesebelasan terbaik pada perlawanan ini kecuali penyerang utama Fernando Torres. Beliau kini masih di dalam proses pemulihan daripada kecederaan yang dialami dan Rafa akan memberikan sebanyak mana peluang yang diperlukan oleh Torres untuk pulih sepenuhnya. Torres juga dilaporkan akan diberi ujian kecergasan sehingga menjelang perlawanan ini bagi memastikan samada beliau layak atau tidak untuk bermain menentang Everton. Pemain-pemain utama yang lain seperti Agger, Aurelio, Aquilani, Johnson serta Benayoun dilaporkan bersedia untuk diturunkan pada perlawanan ini. Dengan krisis kecederaan yang semakin ke penghujung, kita semua berharap Liverpool akan kembali mempamerkan prestasi terbaik mereka di Liga Perdana Inggeris. Jika Torres boleh diturunkan pada perlawanan ini, kita bakal melihat kesebelasan pemain terbaik Liverpool pada musim ini di atas padang. Berikut adalah barisan pemain yang berkemungkinan diturunkan oleh Rafa Benitez di Goodison Park :

Formasi : 4-2-3-1

Barisan Kemungkinan :

RIENA

JOHNSON AGGER CARRAGHER AURELIO

AQUILANI MASCHERANO

KUYT GERRARD BENAYOUN

TORRES


Keputusan : 2-0 kemenangan kepada Liverpool. Gol dijaringkan oleh Gerrard dan Benayoun.

Perlawanan akan disiarkan secara langsung di Astro ESPN Rangkaian 812

29/11/09 Jam 0930 Malam


YNWA

4 comments:

RABUN said...

bro..kalau inilah line up yang benar benar diturunkan kelak aku jamin kemenangan dalam tangan kit...ye ker lucas dan skertel tak diturunkan?

Amberan said...

skrtel mungkin x kot..
tp Lucas wajib turun...
x caya tgk ler nanti..

ABU said...

..walau apapun kau orang kata, aku gerenti lucas akan tetap di turunkan. au kena baca 'between the line'...everytime reporter tanya bab lucas ne,.. Rafa mesti defend punya!!! .. anyway lucas tu x lah teruk sangat.. hehe

Anonymous said...

yup..sokong..kadang2 mamat lucas ni bleh pkai kalo game bsr2 cmni..